x تبلیغات
مرجع مقالات رسمی لوازم عطر

شایسته ترین رایحه تعیین برای طرف داران بوی شیرین

 

 
شایسته ترین رایحه تعیین برای طرف داران بوی شیرین
 
LANCOME LA VIE EST BELLE EAU DE PERFUME
 
عطر: گلی
 
دسته رایحه: اودِپرفیوم
 
چرا بخریم؟ بوی دخترانه شیرین، مطلوب روز ها و عصرها
 
چرا نخریم؟ مطلوب کسانی که بوی به شدت شیرین را دوست ندارند وجود ندارد
 
بها این رایحه: 50 میل = 127 دلار
 
بطری دقیق زنانه این بو با رنگ صورتی ملایم و عطر شیرین آن، جذابیت خاصی دارااست که نمی اقتدار از آن دیده پوشی کرد. مشک، گل یاس و پرتقال از بو های اصلی La Vie Est Belle میباشند. بوی تونکا و پاتچولی این رایحه را دلنشین می‌نماید. این رایحه ممکن میباشد برای بعضا از اشخاص مطلوب نباشد، البته در صورتیکه شیدا عطرهای شیرین می‌باشید، قطعا این رایحه یکی شایسته ترین ها برای شماست.
 
شایسته ترین بو برای دوستدارای بوی میوه
 
GHOST SWEETHEART EAU DE TOILETTE
 
بو: میوه ای
 
جور رایحه: ا.دِپرفیوم
 
چرا بخریم؟ قیمتی مطلوب، بویی دقیق و نامحسوس
 
چرا نخریم؟ نیاز به تمدید داراست و ماندگاری اش معدود میباشد.
 
بها این رایحه: 50 میل = 33 یورو
 
این بو برای تکثیر دادن رخ ای نو از عشق و علاقه به وجود آمده. ترکیبی از بو نعناع جدید و لیمو با بو ای لطیف از گل، هیجان و شیرینی خاصی در لحظه های شما بوجود می‌آورد. قلب این عطر از گل های سپید میباشد که یاروهمدم با بو چوبی و موقعیت پودری تالک حسی یگانه بعداز استعمال از آن در شما بوجود میاورد. این بو کادو ای مطلوب برای دختران برنا میباشد.
 
شایسته ترین بو برای اشخاصی که عطر های تعجب آور می پسندند
 
MICHAEL KORS WONDERLUST EAU DE PARFUM
 
از خانواده: چوبی
 
جور: اودِتوییلت
 
چرا بخریم؟ شیشه ای خوشگل با بو ای تعجب آور
 
چرا نخریم؟ بو ای بسیار قادر
 
ارزش این رایحه: 50 میل = 69 دلار – 100 میل = 93 دلار
 
این بو با داشتن نت های بالای ترنج، فلفل صورتی و مبنا چوبی از چوب دمپایی، بو ای قشنگ و متعادل ساخت نموده است که داوران عقیده دارا هستند حسی جدید و ملایم تولید می نماید و شایسته ترین بعد از ظهر زنانه با عطر عحیب میباشد. شیشه این رایحه یادآور غروب خورشید استو طوری پباده سازی گردیده که برای یک شام گرم تابستانی مطلوب باشد. برای افرادی که طرفدار مایکل کورس می‌باشند یا این که آن هایی که عطرهایی با بو فوق العاده و غیر انتظار دوست دارا‌هستند، کادو ای عالی میباشد.
 
شایسته ترین برای نو پسندان
 
JO MALONE LONDON BASIL & NEROLI COLOGNE
 
بو: مرکبات و گل
 
دسته رایحه: cologne
 
چرا بخریم؟ بویی یگانه دارااست
 
چرا نخریم؟ بیش تر مطلوب فصل‌تابستان میباشد.
 
ارزش این بو: 100 میل = 140 دلار
 
در‌صورتی‌که در‌پی بو و بویی سبک و لطیف میباشید، این بو برای شما ایجاد شده است. عطر گل های مجلسی یار با مرکبات و ریحان این رایحه را یگانه کرده اند. مانند اکثری دیگر از عطرهای مالون این رایحه هم برای استعمال روزمره و اما بیش تر اختصاصی فصل تابستان میباشد.
 

اسانس‌های آسیایی

 

 
· اسانس‌های آسیایی:
 
این‌ اسانس‌ها معمولاً از وانیل، دارچین، چای و بلوط ساخته می شوند و بوی خیره کننده و غریبی دارا هستند. زنانی که از نگاه عاطفه ها، حساس میباشند، عمدتاً این عطر‌ها را در موقعیت‌هایی مختص ترجیح میدهند و اشخاصی می‌باشند که به خویش افتخار میکنند.
 
کسانی که دوست دارا هستند اطرافشان به هم ریخته‌خیس باشد و بیش‌خیس در اجتماع حضور داشته باشند، به عطر‌های گرم‌خیس مثل دارچین و وانیل گرایش دارا‌هستند. عطر‌های گرم به آنها یاری می کند تا بهتر در دست گرفتن احساسات خویش را در اختیار داشته باشند.
 
· اسانس‌های طبیعی، چوب و سرخس:
 
این اسانس‌ها در ادغام رایحه‌ها و ادکلن‌های مردانه بیش‌خیس به فعالیت میروند و در زمره‌ی رایحه‌های شیک قرار میگیرند. همینطور، زنانی که در پی متانت خارج از منزل می باشند، به‌این رایحه‌ها رغبت دارا هستند و از رایحه‌های طبیعی شگفت‌زده می گردند. دوست‌داران طبیعت میخواهند حریم خویش را با بوی چمن یا این که زمین مرطوب و بقیه عطر‌های طبیعی اشراف نمایند و غرق لذت شوند. طرفداران طبیعت اشخاصی جسورند و به رایحه‌های طبیعی مثل بوی چوب با بوی باران رغبت بیشتری دارا هستند.
 
دوران و مکان به کارگیری‌ی بو‌ها را بشناسید
 
تعیین رایحه، مبنی بر ماندگاری، نت‌ها و گونه اسانس به زمانه و مکان استعمال‌ی آن بستگی داراست. بو‌های با اسانس گل و ملایم‌خیس مطلوب روزند، در حالی که عطر‌های تند‌خیس و خیره کننده‌خیس برای شی مطلوب‌ترند. رایحه‌های معتدل‌خیس را هم می توانید برای محل‌ فعالیت به کار گیری فرمایید. همینطور، عطرهایی که ماندگاری ضعیف‌تری دارا‌هستند برای به کار گیری‌ی روزمره مطلوب می باشند زیرا میتوانید در زمان روز، بر پایه ی حالت و مکان آن را با رایحه جدیدی تمدید نمائید.
 
 
پیش از خرید بو و ادکلن، آن را آزمون نمائید
 
«البته لی»، کارشناس و عطرساز در استودیوی پباده سازی بو Fleurage در ملبورن، میگوید:«کیفیت بو، روی تن خویش شما خودش را می بایست نشان دهد. هنگام خرید بو و ادکلن، آن را آزمون نمائید و اذن دهید تعدادی ساعت سپری شود. آنگاه می توانید تصمیم بگیرید که بوی این رایحه، بر تن شما مناسب میباشد یا این که نه. رایحه را در نقاط گرم‌خیس تن که خون بیش‌تری جریان دارااست، آزمایش نمائید، مثل مچ دست یا این که پشت گوش‌ها.
 

عطرهای متفاوت گرم‌خیس

 

 
با دقت به عطرهایی که بیش تر آیتم پسندتان میباشد خصوصیت‌های شخصیتی‌تان را بشناسید‎
 
 
چنانچه شما هم دوست دارید با دقت به عطرهایی که طولانی تر آیتم پسندتان میباشد برخی از خصوصیت‌های شخصیتی‌تان را بشناسید با ما همدم گردید. مشاهده کنید شما در کدام نوع قرار میگیرید و کدام بو و عطر را طولانی تر می‌پسندید.
 
 
 
این ایام با گرم شدن هوا بازار خرید و تعیین عطرهای متفاوت گرم‌خیس میگردد. مطلقا برای شما هم اتفاق افتاده که با شم کردن بوی خاصی، خاطره‌ای از قبل در ذهن‌تان تداعی شود. احساس بویایی یکی حواسی میباشد که احساسات را به‌شدت ذیل تأثیر قرار می دهد زیرا بوهای گوناگون احساسات متفاوتی را در اشخاص تولید مینمایند از این رو افراد ناخودآگاه متناسب با اینکه می خواهند چه پیغامی را به دور‌وبری ها منتقل کرده و به آنان اعلام نمایند که چه علایق و شخصیتی دارا‌هستند عطرهای مختلفی را تعیین و به کارگیری مینمایند.
 
 
 
پزشک معالج تقوی، روانشناس تندرست اشخاص را براساس دسته عطرهای آیتم پسندشان و رفتارها و عادت‌هایی که در تعیین، خرید و مصرف بو دارا‌هستند به هشت مجموعه تقسیم کرده و بارزترین خصوصیت‌های آن‌ها‌را بیان می نماید. در صورتی‌که شما هم دوست دارید با اعتنا به عطرهایی که اضافه گزینه پسندتان میباشد برخی از خصوصیت‌های شخصیتی‌تان را بشناسید با ما یاروهمدم گردید. ملاحظه کنید شما در کدام جور قرار می گیرید و کدام بو و رایحه را اضافه می‌پسندید.
 
 
 
کناره‌گیرها (اسکیزوئیدها)؛ سرد  و تلخ را اضافه می‌پسندند 
 
آنچه در آن ها بسیار به چشم میخورد، این میباشد که کمتر به برقراری رابطه با دیگر افراد و داشتن ارتباط ها صمیمانه عشق‌مند می‌باشند. از تعامل‌های انسانی اندوهگین می گردند و کار‌های انفرادی برای آن‌ها در حق تقدم جای دارد. این گونه اشخاص درونگرا می باشند و عواطفی نماید و محدود دارا‌هستند و سایر افراد، آنها‌را بشر‌هایی نامتعارف،‌ منزوی و تک‌رو می دانند.
 
این اشخاص، مدل بوهای سرد و تلخ را اضافه می‌پسندند. با اعتنا به خصوصیت‌های شخصیتی‌ای که دارا هستند کمتر دوست دارا هستند به دیده بیایند از این رو معمولا عطرهایی را تعیین می نمایند که کمتر دقت دیگر افراد را به آن ها جلب نماید. فی مابین عطرهای تند و ملایم هم غالبا این گونه طرفدار عطرهای ملایم می‌باشند زیرا عطرهای ملایم جاذبه و آلرژی خاصی را در اشخاص برنمی‌انگیزد.
 

عطرهای گرم

 بهترین عطر مردانه

 

عطرهای تلخ

 

دارنده هدف ای قادر برای انجام هر کاری می‌باشند، البته تغییر‌و تحول در معاش را نمی پسندند. هنگامی که تصمیمی گرفتند روی تصمیمشان تا مدتها پا می فشارند.

فعال و ورزشکارند. برای دیگرافراد خلل میباشد که به آن ها نزدیک شوند. وقتی که متوجه میشوند نمی توانند به چیزی که میخواهند دست یابند، به آسانی تسلیم نشده و آن را رها نمی‌کنند!

زمانی که امور مطابق میل آنان انجام نمی‌شود، ممکن میباشد اخم نمایند، البته عصبانی نمیشوند! خویشتن داری و شکیبایی نیز از صفات ذاتی آنهاست و به جهت همین مختصات میباشد که شغل های خویش را معمولاً شل انجام داده و تا پایان پای آن می ایستند!

 

عطرهای گرم

 

در مقابل اعمالشان مسوولیت پذیرند و میدانند چه گونه با مردم خلق نمایند. همواره اهدافی برای دستیابی دارا هستند و واقعاً چهت نیل به آنان کارایی می‌نمایند. شخصی فراهم رقابت میباشند. دوستانشان برای آنان بسیار مهم بوده و معمولاً قدر آنچه را که دارا هستند، به خیر میدانند!

بعضی اوقات واکنششان در قبال مسائل متعدد بسیار شدید میباشد که آن هم به شخصیت گرم آن‌ها برمی گردد که نشان میدهد بیش تر از اندازه رمانتیک می‌باشند!

بسیار خونگرم اند و هم پا خیر و خوبی برای خاندان و دوستان عزیز! خشونت را نمی پسندند و میدانند چه چیزی و چه کاری را چه موقع می بایست انجام بخشید. به بقیه افراد حسادت نمی ورزند!

سفر را بسیار دوست دارا‌هستند بویژه درصورتی که با عزیزان باشد.

 

عطرهای خنک

 

دارنده غروری مثبت می‌باشند به گونه ای که مدام می‌توانند صاحبخانه باشکوهی برای دوستان عزیز باشند. به رنج میتوانند احساس برتری جویی خویش بر سایر افراد را در اختیار گرفتن نمایند. انرژی خویش را بیهوده تلف نمیکنند و از همین رو، یک سازمان دهنده خوب و قدرتمند محسوب می گردند که به راحتی می‌توانند وظایف و اعمال خویش را راز و سامان دهند.

معمولاً طوری اخلاق و رفتار می‌کنند که گویی مسأله مهمی در ذهن خویش دارا‌هستند و در تلاشند که آن را حل نمایند. گه گاه نیز حس مبهمی به آنان دست می‌دهد که انگار از چیزی نگرانند.

 

هم اکنون که فهمیدید گزینش رایحه مرتبط با کدام خصوصیت های شخصیتی میشود؛ متخصصان چی بپوشم برای شما تعدادی سفارش ویژه دارااست:

 

Issey Miyake L’Eau D’Issey

کمپانی “ایزی میاکی” شرکتی خوش اسم در ایجاد عطرهای گوناگون زنانه و مردانه میباشد. اکثر اوقات عطرهای زنانه و مردانه ای که به وسیله این موسسه پباده سازی و ساخت گردیده اند، عطر سبکی دارا هستند و توصیه خیر برای استعمال روزمره به حساب آورده می شود. کمپانی ایزی میاکی فصل تابستان پیشین، یک ست بو زنانه و مردانه روانه بازار کرد و استقبال خیر روبه رو شد. ست زنانه و مردانه دیگری که بو میوه ها و خنکای دریا به آن بیشتر شده‌است از محصول ها دیگر این مجموعه میباشد. صاحبان این مجموعه می‌گویند: “زدن رایحه D’Issey مثل این میباشد که نفس عمیقی بکشید و در آب های اقیانوس شیرجه بزنید.” در ساخت ورژن زنانه از گریپ فروت، میوه های استوایی و … مستعمل میباشد و در مثال مردانه این بو عصاره چوب طولانی تر گردیده که منجر می‌شود، علاوه بر خنکی، مقداری سبکی هم داشته باشد. عطرهای دارای شهرت به عطرهای میوه ای مانند همین ست، بوی خنک و شیرینی دارا‌هستند و برای روزهای فصل‌تابستان سفارش می گردند. کسانی که از این عطرها استعمال مینمایند اکثر اوقات اشخاص خوش رو و خوش برخوردی می باشند که سطحی از صمیمیت در رفتارشان موجود است. چنین بو ای طولانی تر برای خانم ها توصیه میشود، مگر اینکه مثل این مثال عطر چوب به آن بیشتر گردیده باشد.

 

آشنایی اشکال بو و درک کردن اسم اشکال رایحه

 

 
آشنایی اشکال بو و درک کردن اسم اشکال رایحه و اصطلاحات مرتبط با رایحه هنگام خرید رایحه و خرید ادکلن از فروشگاهها مانند یک کتابچه راهنماست. شاید شما هم هنگام خرید بو یا این که جستجوی آنلاین در وب با کلماتی در اسامی عطرهامواجه گردیده باشید که به لحاظ در نام یک سری رایحه دیگر تا قبل از این آن را مشاهده نموده اید. و هم برای درک کردن علت کاربرد آن کنجکاو گردیده باشید و هم دوست داشته باشید معنای آن‌ها را بدانید.
 
بعضی وقت ها هم این لغات و تشابهات اسمی عطرها شمارا حیران نموده است. مخصوصا زمانی که می‌بینید ظواهر بعضی عطرها خیلی به هم مشابه می‌باشند. اینجاست که دوست دارید تا بفهمید چه منطقی پشت نام گذاری عطرها و بعضی اصطلاحات بو رایج دراین باره میان شرکت های ساخت بو رایج میباشد.
 
حقیقت دستور این میباشد که‌این اسامی با منطق به کارگیری می‌شود. و معانی به سری داراست که پی بردن آن شمارا در گزینش بو دلخواهتان یاری میکند. همچنین هنگامی که روی باکس یا این که شیشه ی عطرها کلماتی را مشاهده می‌کنید که هم زیاد تکرار میگردند و هم برای شما نا مانوس می باشند.
 
حتی زمانی که می خواهید نام بو خویش را به سایرین بگویید با این ایراد مواجه می باشید که ذکر این لغت ها ضروری میباشد یا این که نه. ضمنا خیلی طولانی تر دلتان می‌خواهد که زمانی آن را برای بقیه افراد بازگو میکنید استرس خطا تلفظ کردن آن را نداشته باشید.
 
ما در نوشته پیش رو درک کردن اسم گونه های بو به لهجه فرانسه و ایتالیایی و انگلیسی را برای شما تا حدودی حل کرده ایم. شما با تلاوت این نوشته‌ی‌علمی دیگر به آسانی میتوانید عطرهای متعدد را با تلفظ درست بخوانید، با اصطلاحات بو ها آشنا گردید و تماما نام آن را با معانی صحیح این اصطلاحات فهم کرده و تلفظ فرمایید. و متوجه تفاوت ظریف عطرهای متعدد با نام های شبیه گردیده و آن‌ها به راحتی تلفظ هم بکنید.
 

گونه های عود برحسب دسته ایجاد

 

 
گونه های عود برحسب دسته ایجاد
جذاب میباشد بدانید؛ رایج‌ترین عودها، عود‌های شاخه‌ای می‌باشند.
 
این عود‌ها از خمیر کردن ماده معطر و آغشته کردن چوب با آن صحیح میشوند. فعلا عود‌های جانور در بازار دو مدل می‌باشند.
 
جور اولیه عود‌های اصلی که با طرز‌های سنتی و برخیً با دستساز می شوند و عود ساخته شده با دست اسم دارا‌هستند.
 
 
 
مدل دوم عود‌های اسانس‌دار که با شیوه‌های شیمیایی فرآوری گردیده‌اند و به وفور این گونه عود‌ها با اسانس‌ها و رایحه‌های متعدد وجود دارا‌هستند.
 
 
 
 
طبع اشکال عود و خواص آن ها
عود‌های متعدد طبع‌های گوناگونی دارا‌هستند و این به درخت و گیاهی بستگی داراست که عود را از آن میگیرند. کفش تابستانی طبع سرد و کم آب داراست و عود آن نیز همین خواص را نگهداری مینماید. عود تشکیل‌شده از مشک طبیعت گرم و کم آب دارااست.
 
در فیض تفاوت در طبع عود‌های متفاوت، خواص درمانی و خاصیت دود کردن عود و مدل استعمال از آن نیز با دقت به اینکه از چه چیزی گرفته گردیده، متعدد خواهد بود که در مبحث عطر‌درمانی قراردارد. متخصصان طب سنی هر عود را برای گزینه خاصی تجویز می کنند.
 
 
 
بطور نمونه؛ عود گل نرگس سبب ساز تقویت ریه می گردد؛ عود اسطوخودوس برای معالجه اختلالات خواب کاربرد داراست؛ عود عنبرنسا از بیماری‌های ویروسی خودداری میکند؛ عود مشک هوشیاری خیالی را ارتقا میدهد؛ بعضا دیگر از عصاره‌ها مثل یاسمن، مشک و رز و لیمو منجر هوشیاری و ارتقا تمرکز و یادگیری می شوند؛ عود دمپایی برای مدیتیشن و آهسته کردن ذهن اثر گذار میباشد.
 

آیا می دانید «رایحه» چه تاثیری روی مغز بشر دارااست؟

 

 
آیا می دانید «رایحه» چه تاثیری روی مغز بشر دارااست؟
 
گیرنده بویایی، نوعی پروتئین میباشد که در غشای سلول عصبی بویایی جای‌دارد و نقش اصلی را در شم بویایی بشر ایفا می نماید. به‌این معنا که فعال شدن این گیرنده، سیگنالی را داخل سلول بویایی به شیوه می‌اندازد و این پروسه، اطلاعاتی را به سمت مغز هدایت می‌نماید و شخص رایحه را استشمام خواهد کرد.
 
به نقل از کمیته باز بینی امنیت داده ها (SIRC)، در حالیکه موش‌ها دارنده یکصد میلیون عصب بویایی میباشند و سگ‌ها نیز ۲۲۰ میلیون گیرنده دارا‌هستند، آدم صرفا دارنده ۵ یا این که ۶ میلیون گیرنده بویایی میباشد. ولی همین مقدار کافیست تا در دست گرفتن کلیه معاش خویش را بدست داشته باشد.
 
 
عطر تاثیر بی واسطه روی وضعیت‌های روحی شخص داراست
در جواب به سوالی که در عنوان مقاله مطرح کردیم، می بایست بگوییم که بو و رایحه تاثیر بسیار متعددی روی تلاش مغز دارااست و حتی می تواند تغییراتی را درین مسیر ساخت نماید. برای اینکه دقیقا بدانید «رایحه» چه طور میتواند در اختیار گرفتن معاش شما‌را ذیل تاثیر قرار دهد درپی با روزیاتو یار و همدم باشید.
 
شامه قادر داشتن، خصوصیت بارز آدم‌ها وجود ندارد. ولی بخش بزرگی از معاش آدم به بویایی پیوند خورده و اکثری از مسایل به واسطه رایحه و بویشان معلوم می شوند.
 
از پاراگراف می‌اقتدار به‌این اشاره نمود که آدم‌ها حتی بر طبق عطر سهیم عاطفی خویش را تعیین می‌نمایند. مبنی بر یک گزارش علمی که در یکی‌از نشریات مرزوبوم انگلستان چاپ گردیده، بوی تن بعضی از زنان اضافه از سایر برای مردان دیدنی و خوشایند میباشد.
 
گروهی از پژوهشگران دانشکده بِرن، موسسه اقتصادی Thurgauer، و دانش گاه کنستان بدنبال یافتن جواب برای این سوال که آیا مردان بوی زنانی که در زمانه قاعدگی خویش به رمز می برند را دوست دارا‌هستند یا این که نه، آزمایشاتی رخ دادند.
 
تاثیر هورمون استروژن بر جذابیت ظاهری زنان
 
برای انجام این تست واحد سنجش هورمون‌های ۲۸ زن انداز‌گیری شد و ۵۷ مرد به بوی تن هریک از آن‌ها رای دادند.
 

در رابطه روشهای حفظ از رایحه اضافه بدانید

 

 
در رابطه روشهای حفظ از رایحه اضافه بدانید
رایحه:
رایحه اکثر زمان ها از ادغام یک سری ماده معطر معدود و بیش به یادماندنی که به صورت طبیعی از یک گیاه، یک حیوان، یک قارچ یا این که از یک دور و اطراف گرفته گردیده  اند، ساخت می  شود. این مواد معطر گاه برای به کارگیری روزانه با مواد حلال و اثبات کننده  ها مخلوط می  شوند. امروزه به جهت کیمیا بودن بعضا از مواد طبیعی معطر که عمدتا منبع حیوانی دارا‌هستند (ذیل مراقبت قرار داشتن یا این که معدود بودن تعداد سیرتکامل حیوانی متبوع) به کارگیری از مواد تصنعی در تهیه و تنظیم بو بسیار باب شده‌است. شالوده رایحه الکل – که آن هم می  تواند طبیعی یا این که تصنعی و مصنوعی باشد – مواد گیاهی و حیوانی میباشد.
از مواد معطر با منشا حیوانی می  قدرت از «مشک» اسم موفقیت. مواد گیاهی از گل  ها، میوه  ها و هر ماده دیگری با منشا گیاهی گرفته می  شود.بو و دئودورانت هر دو برای معطر کردن به فعالیت می  پروسه با این تفاوت که بو معمولا برای خرقه به کار گیری می  شود؛
اما دئودورانت مستقیما به پوست – به حوزه‌  های از تن که اضافه عرق ساخت می  نمایند – زده می  شود.ترازو روغن به عمل رفته در رایحه در میان پانزده تا بیست و پنج درصد میباشد که در فیض آن ماندگاری بوی رایحه اضافه میباشد. این ترازو در دئودورانت در میان شش عدد پانزده درصد میباشد که عامل از دربین رفتن بوی آن را پس از گرمابه یا این که پس از بیست و چهار ساعت توجیه می  نماید. براین اساس بو و دئودورانت به کارگیری شبیه ای (خوشبو کردن تن) با عملکرد متعدد دارا‌هستند.
 
علایق خویش را بشناسید
بو عطرها اکثر زمان ها برگرفته از یک گل، میوه، چوب و… میباشد. اسانس آیتم عشق و علاقه خویش را بشناسید و براساس جور پوست، احساسات، خاطرات و شخصیت تان دست به گزینش بزنید.
 
عطرتان را در مکان مطلوب مراقبت فرمایید
بو را نباید در مقابل نوروفروغ و گرما و یا این که در مکانی که دائما دمای آن تغییر تحول می  نماید، قرار بخشید. همینطور آن را در جایی بدون نور و به دور از رطوبت نگه دارید. دمای ایده آل برای محافظت رایحه روستا جايگاه سانتیگراد میباشد. در فیض دمای یخچال فریزر  های خانگی که در بین سه عدد چهار سکو میباشد نیز می  تواند به مواد طبیعی بکار رفته در رایحه زخم بزند.
 

تاریخچه رایحه در جمهوری اسلامی ایران

 

 
تاریخچه رایحه در جمهوری اسلامی ایران
 
ایجاد و فعالیت با بو یک رشته سابق و بهتر بگوییم باستانی میباشد که نیاز مسلما لطیف هنری، مهارت و علم خاصی دارااست. مصری ها، یونانی ها و رومی ها کلیه با طریق های ایجاد رایحه آشنا بودند البته در هر هم اکنون تقطیر سیستماتیک عطرها در قرنها وسطی توسط پژوهشگران اهل ایران رخ گرفت. در کشور‌ایران در آخرها هزاره چهارم پیش از به دنیا آمدن در محوطه باستانی سیلک تُنگ‌های کوچک از مال مرمر کشف گردیده که منحصر به فرد محافظت رایحه بودند. ابن سینا دکتر معالج و دانشمند پهناور اهل ایران  مبتکر شیوه تقطیر بود، او طرز عصاره گیری از گل ها با به کار گیری از تقطیر را که امروزه به صورت معمول در دنیا گزینه استعمال میباشد را برای او‌لین توشه گزینه استعمال قرار بخشید. اولی تجربه عطرسازی ابن سینا به کار گیری از گل رز بوده میباشد. نحوه های تقطیر در کشورهای شرقی به صورت قابل توجهی صنعت عطرسازی و الخصوص دانش شیمی در عالم غرب را پایین تأثیر قرار داده میباشد. زکریای رازی دانشمند پهناور اهل ایران نیز با کشف الکل، نقش بسیار مهمی در گسترش صنعت بو بر عهده داشته میباشد.
 
نزدیک به ۲۵۰۰ سال پیش  ایرانیان باستان از بو و مواد خوشبو کننده به طور زینتی و تجملاتی استعمال می کردند.  اهل ایران ها روزمره بدنشان را با مواد معطر را شستشو می دادند و همینطور در آب میوه های خویش از موادسازنده خوشبو استعمال می کردند. کشورمان کشور ایران از روزگار باستان یکی مهم‌ترین مرکزها ساخت روغن ها و عصاره های معطر گیاهی بوده میباشد. عطرسازان اهل ایران با خیساندن گلها و گیاهان معطر در روغنهای اشباع گردیده و مخلوط آن‌ها با یکدیگر، عطریات مختلفی صحیح می کردند که در سراسر عالم آیتم استعمال قرار می گرفت. 
 
در طول هخامنشیان پادشاهان هخامنشی، ملکه‌هایشان و بقیه درباریان از رایحه ها و روغن های معطر برای خوشبو و درخشان کردن گیسو راز به کار گیری می‌کردند. مورخین از رایحه فوق‌العاده گرانبهایی به اسم لبی زوس (Labyzos) حافظه می کند که برای آرایش و پیرایش موهای خشایارشاه گزینه به کارگیری قرار می گرفته میباشد. همینطور در قصه سرگذشت  استر (Esther) یکی همسران خشایارشاه آمده میباشد که وی به زمان ۶ ماه با روغن مرمکی و ۶ ماه با مواد خوشبوکننده دیگر روغن مالی میشد تا برای مسابقه انتخابی ملکه فراهم شود. در یکی نقوش باستانی کشف گردیده از تخت جمشید، تصویری از سلطان هخامنشی موجود هست که در پشت رمز او دو خدمتکار ایستاده‌اند و یکی آن‌ها حوله و عطردان و دیگری عوددان و عودسوز در چنگ دارااست.
 
در فهرستی که به دست اسکندرمقدونی، از بخشی از اموال داریوش سوم تهیه و تنظیم گردیده به 14 عطرساز اشاره گردیده و  به صورت کلی 40 نفر عطرساز همواره یار سلطان بودند تا فرمانروا مدام به عطریات موردنیاز خویش دسترسی داشته باشد. ابویوسف کندی شیمی دان عرب درقرن نهم میلادی کتابی در رابطه عطرها به اسم شیمی رایحه و تقطیر نوشته ‌میباشد. بیشتراز یک صد راهبرد تنظیم گونه های روغن های معطر و همینطور بیش تر از صد شیوه و فرمان برای بو سازی و ایجاد امکانات بو سازی در‌این کتاب موجود هست.
 

عطر مو برای خانومها

 

 
بو گیسو برای خانمها
 
تمامی ما گردیده که برای بدست آوردن پرفورمنس بهتر از عطرمون دست به کشفیات زدیم و شیوۀ به کار گیری رو تغییر تحول دادیم. به عنوان مثال بیش تر از حد اسپری کردیم، روی نقاطی که تابحال نزده بودیم اسپری کردیم، با فاصلۀ نیم ساعت مجدد و مجدد اسپری کردیم و یک سری عمل دیگه. سود پژوهش ها نشون میده که استفاده بو (مخصوصا غیر اسپری ها) روی مچ دست، پشت گوش و پشت زانو (برای خانمها) شایسته ترین اثر رو میذاره. البته خب این همۀ قصه وجود ندارد. به عنوان مثال ژان کلاود النا میگه که “PH پوست روی مچ اسیدی خیس از سایر نقاط می‌باشد و غیروابسته از اون بند ساعت یا این که زیورآلاتی که به دور مچ میپیچیم، هر چندین نادر، میتونن روی عطرمون تاثیر سوء بذارن”. پشت زانو که متاسفانه سریعا عرق میکنه و نقاط پشت گوش هم محل تراکم غدد چربی می‌باشد و در حالتی‌که که لبنیات مخصوصا شیر توی رژیم غذاییتون زیاد مصرف میکنین بوی پوستِ این نقاط مشابه بوی شیر ماسیده میشه و می بایست پیش از بو زدن با پنبۀ آغشته به الکل اون محل رو شستشو به‌این. سینه گردن و بازوها هم محلهای قابل قبولی برای اسپری کردن هستن منتها اونها هم دردسرهای خودشون رو نادر و بیش دارن. البته گیسو چطور؟!
 
 
 
در مقایسه با نقاط نام بردهِ تن که بخاطر گرما روی پخش و موندگاری رایحه ما تاثیر دارن، گیسو عضوی خنثی می باشد و شاید تاءمل کنین خیری به هم اکنون ما نداره ولی شواهد دستور دقیقا برعکس این رو اثبات میکنه. گیسو به مراتب بهتر از پوست بو رو حمل میکنه به چندین عامل:
 
گیسو گرمای تن رو نداره و کمتر مبتلا تعریق میشه.
موی منافذی داره که مثل پوست بو رو توی خودش نگه میداره.
از خودش بوی مشخصی نداره که زیر تاثیر رژیم غذایی تغییر‌و تحول کنه به این ترتیب اونچه شما اسپری میکنین بسیار روشن اکران داده میشه. اما در صورتی‌که که گیسو منزه باشه وگرنه واویلا!
اسپری کردن روی موی یه مشکلاتی هم داره. الکل بو به مو شما میتونه جراحت بزنه و موی رو کم آب و آسیب پذیر کنه. خب برای این خواسته بعضی برندها ایدۀ Hair Mist رو پیاده کردن و بو موی ایجاد کردن که به گیسو هیچ آسیبی نمیرسونه. حال رایحه گیسو چیه و چه فرقی با بو تن داره؟
 
 
 
عطرهای موی اساس شون آب میباشد و ترکیبشون کنسانترۀ رایحه، سیلیکونهای حلال در آب و چندین گونه امولیسیون می باشد. به این ترتیب اثری از الکل توشون وجود ندارد. این عطرها به طور افشانه ساخته میشن که میتونن مستقیما روی گیسو اسپری بشن و همونطور که از اسمشون پیداست مثل مه روی موی بشینن. ممکنه اقتدار موندگاری هِر میست (رایحه موی) به اندازه بو نباشه منتها همونطور که اشاره کردم اگر موی چرب و آلوده نباشه رایحۀ خیلی واضح و خیر ارائه میده.
 
البته برسیم به اینکه چه برندهایی برای کدوم عطراشون رایحه موی ساختن. مارک شنل برای عطرهای Allure، همۀ عطرهای خصوصی Chance، رایحه No5 و Coco Medemoiselle افشانه موی ساخته. دیور برای J’Adore، فردریک فرآورده برای Carnal Flower، جورجو آرمانی برای رایحه Si، تییری موگله برای Angel، تام فورد برای Black Orchid، ویکتور ان رولف برای Bonbon، نارسیسو رودریگز برای Narciso Rodriguez For Her و گرلن برای Le Petit Robe Noire بو موی ساختن.
 
 
 
آری خب خیلی از اینها ممکنه تو کشور‌ایران جان دار نباشن و شاید اصن هیچکدوم اینها عطرهای شما نباشن. به این ترتیب می بایست دنبال راهکار باشیم که چطوری میشه رایحه رو روی گیسو بهره برد سوای اینکه به گیسو ضرروزیان زد. برای این خواسته سه راهکار رو میشه در لحاظ گرفت:
 
اولی راهکار اینه که یه خرده روغن معطر استعمال کنین. کلیه برندها برای عطرهاشون روغن معطر گیسو ساخت نمیکنن ولی برندهایی مثل ایو روشه، بادی شاپ و لوکسیتان از این مدل تولیدات تا دلتون بخواد دارن. یادتون باشه که نباید همونطور که با رایحه دوش میگیرین روغن رو کلیه جای سرتون بمالین. صرفا یه خرده در‌حد چرب کردن نوک موها کفایت میکنه به گونه ای که موها به هم نچسبن.
دومی راهکار اینه که بو رو روی برس اسپری کنین و باهاش موهاتون رو شونه کنین. با این عمل به الکل مجال تبخیر میدین و رایحه اجرای زیباتری روی موی ارائه میده.
سومی راهکار استعمال از خویش بو میباشد. این عمل اگه به یک عادت مداوم تبدیل بشه همونطور که گفتم بخاطر الکل توی رایحه موهاتون ممکنه جراحت ببیینه. اگه موهاتون چرب باشه ممکنه زخم کمتری ببینن ولی اگه موهای کم آبی دارین این شیوه چندان سفارش خیر و خوبی وجود ندارد. در هر چهره یادتون نره که تنها انتهای موهاتون اسپری کنین که به پوست سرتون نزدیک نباشه. یاد آوری کنم که ایده و انگیزه رایحه موی اینه که بو با تکان سبک و آزادانۀ موی تو هوا منتشر بشه براین اساس انتهای موهاتون شایسته ترین جا از راز برای اسپری هستن.
و نکتۀ پایان اینکه میتونین بو رو توی هوا اسپری کنین و طوری زیرش قرار بگیرین که روی موهاتون بشینه. این شیوه فرق چندانی با اسپری روی برس نداره.
 
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد