بو گیسو برای خانمها
 
تمامی ما گردیده که برای بدست آوردن پرفورمنس بهتر از عطرمون دست به کشفیات زدیم و شیوۀ به کار گیری رو تغییر تحول دادیم. به عنوان مثال بیش تر از حد اسپری کردیم، روی نقاطی که تابحال نزده بودیم اسپری کردیم، با فاصلۀ نیم ساعت مجدد و مجدد اسپری کردیم و یک سری عمل دیگه. سود پژوهش ها نشون میده که استفاده بو (مخصوصا غیر اسپری ها) روی مچ دست، پشت گوش و پشت زانو (برای خانمها) شایسته ترین اثر رو میذاره. البته خب این همۀ قصه وجود ندارد. به عنوان مثال ژان کلاود النا میگه که “PH پوست روی مچ اسیدی خیس از سایر نقاط می‌باشد و غیروابسته از اون بند ساعت یا این که زیورآلاتی که به دور مچ میپیچیم، هر چندین نادر، میتونن روی عطرمون تاثیر سوء بذارن”. پشت زانو که متاسفانه سریعا عرق میکنه و نقاط پشت گوش هم محل تراکم غدد چربی می‌باشد و در حالتی‌که که لبنیات مخصوصا شیر توی رژیم غذاییتون زیاد مصرف میکنین بوی پوستِ این نقاط مشابه بوی شیر ماسیده میشه و می بایست پیش از بو زدن با پنبۀ آغشته به الکل اون محل رو شستشو به‌این. سینه گردن و بازوها هم محلهای قابل قبولی برای اسپری کردن هستن منتها اونها هم دردسرهای خودشون رو نادر و بیش دارن. البته گیسو چطور؟!
 
 
 
در مقایسه با نقاط نام بردهِ تن که بخاطر گرما روی پخش و موندگاری رایحه ما تاثیر دارن، گیسو عضوی خنثی می باشد و شاید تاءمل کنین خیری به هم اکنون ما نداره ولی شواهد دستور دقیقا برعکس این رو اثبات میکنه. گیسو به مراتب بهتر از پوست بو رو حمل میکنه به چندین عامل:
 
گیسو گرمای تن رو نداره و کمتر مبتلا تعریق میشه.
موی منافذی داره که مثل پوست بو رو توی خودش نگه میداره.
از خودش بوی مشخصی نداره که زیر تاثیر رژیم غذایی تغییر‌و تحول کنه به این ترتیب اونچه شما اسپری میکنین بسیار روشن اکران داده میشه. اما در صورتی‌که که گیسو منزه باشه وگرنه واویلا!
اسپری کردن روی موی یه مشکلاتی هم داره. الکل بو به مو شما میتونه جراحت بزنه و موی رو کم آب و آسیب پذیر کنه. خب برای این خواسته بعضی برندها ایدۀ Hair Mist رو پیاده کردن و بو موی ایجاد کردن که به گیسو هیچ آسیبی نمیرسونه. حال رایحه گیسو چیه و چه فرقی با بو تن داره؟
 
 
 
عطرهای موی اساس شون آب میباشد و ترکیبشون کنسانترۀ رایحه، سیلیکونهای حلال در آب و چندین گونه امولیسیون می باشد. به این ترتیب اثری از الکل توشون وجود ندارد. این عطرها به طور افشانه ساخته میشن که میتونن مستقیما روی گیسو اسپری بشن و همونطور که از اسمشون پیداست مثل مه روی موی بشینن. ممکنه اقتدار موندگاری هِر میست (رایحه موی) به اندازه بو نباشه منتها همونطور که اشاره کردم اگر موی چرب و آلوده نباشه رایحۀ خیلی واضح و خیر ارائه میده.
 
البته برسیم به اینکه چه برندهایی برای کدوم عطراشون رایحه موی ساختن. مارک شنل برای عطرهای Allure، همۀ عطرهای خصوصی Chance، رایحه No5 و Coco Medemoiselle افشانه موی ساخته. دیور برای J’Adore، فردریک فرآورده برای Carnal Flower، جورجو آرمانی برای رایحه Si، تییری موگله برای Angel، تام فورد برای Black Orchid، ویکتور ان رولف برای Bonbon، نارسیسو رودریگز برای Narciso Rodriguez For Her و گرلن برای Le Petit Robe Noire بو موی ساختن.
 
 
 
آری خب خیلی از اینها ممکنه تو کشور‌ایران جان دار نباشن و شاید اصن هیچکدوم اینها عطرهای شما نباشن. به این ترتیب می بایست دنبال راهکار باشیم که چطوری میشه رایحه رو روی گیسو بهره برد سوای اینکه به گیسو ضرروزیان زد. برای این خواسته سه راهکار رو میشه در لحاظ گرفت:
 
اولی راهکار اینه که یه خرده روغن معطر استعمال کنین. کلیه برندها برای عطرهاشون روغن معطر گیسو ساخت نمیکنن ولی برندهایی مثل ایو روشه، بادی شاپ و لوکسیتان از این مدل تولیدات تا دلتون بخواد دارن. یادتون باشه که نباید همونطور که با رایحه دوش میگیرین روغن رو کلیه جای سرتون بمالین. صرفا یه خرده در‌حد چرب کردن نوک موها کفایت میکنه به گونه ای که موها به هم نچسبن.
دومی راهکار اینه که بو رو روی برس اسپری کنین و باهاش موهاتون رو شونه کنین. با این عمل به الکل مجال تبخیر میدین و رایحه اجرای زیباتری روی موی ارائه میده.
سومی راهکار استعمال از خویش بو میباشد. این عمل اگه به یک عادت مداوم تبدیل بشه همونطور که گفتم بخاطر الکل توی رایحه موهاتون ممکنه جراحت ببیینه. اگه موهاتون چرب باشه ممکنه زخم کمتری ببینن ولی اگه موهای کم آبی دارین این شیوه چندان سفارش خیر و خوبی وجود ندارد. در هر چهره یادتون نره که تنها انتهای موهاتون اسپری کنین که به پوست سرتون نزدیک نباشه. یاد آوری کنم که ایده و انگیزه رایحه موی اینه که بو با تکان سبک و آزادانۀ موی تو هوا منتشر بشه براین اساس انتهای موهاتون شایسته ترین جا از راز برای اسپری هستن.
و نکتۀ پایان اینکه میتونین بو رو توی هوا اسپری کنین و طوری زیرش قرار بگیرین که روی موهاتون بشینه. این شیوه فرق چندانی با اسپری روی برس نداره.