آیا می دانید «رایحه» چه تاثیری روی مغز بشر دارااست؟
 
گیرنده بویایی، نوعی پروتئین میباشد که در غشای سلول عصبی بویایی جای‌دارد و نقش اصلی را در شم بویایی بشر ایفا می نماید. به‌این معنا که فعال شدن این گیرنده، سیگنالی را داخل سلول بویایی به شیوه می‌اندازد و این پروسه، اطلاعاتی را به سمت مغز هدایت می‌نماید و شخص رایحه را استشمام خواهد کرد.
 
به نقل از کمیته باز بینی امنیت داده ها (SIRC)، در حالیکه موش‌ها دارنده یکصد میلیون عصب بویایی میباشند و سگ‌ها نیز ۲۲۰ میلیون گیرنده دارا‌هستند، آدم صرفا دارنده ۵ یا این که ۶ میلیون گیرنده بویایی میباشد. ولی همین مقدار کافیست تا در دست گرفتن کلیه معاش خویش را بدست داشته باشد.
 
 
عطر تاثیر بی واسطه روی وضعیت‌های روحی شخص داراست
در جواب به سوالی که در عنوان مقاله مطرح کردیم، می بایست بگوییم که بو و رایحه تاثیر بسیار متعددی روی تلاش مغز دارااست و حتی می تواند تغییراتی را درین مسیر ساخت نماید. برای اینکه دقیقا بدانید «رایحه» چه طور میتواند در اختیار گرفتن معاش شما‌را ذیل تاثیر قرار دهد درپی با روزیاتو یار و همدم باشید.
 
شامه قادر داشتن، خصوصیت بارز آدم‌ها وجود ندارد. ولی بخش بزرگی از معاش آدم به بویایی پیوند خورده و اکثری از مسایل به واسطه رایحه و بویشان معلوم می شوند.
 
از پاراگراف می‌اقتدار به‌این اشاره نمود که آدم‌ها حتی بر طبق عطر سهیم عاطفی خویش را تعیین می‌نمایند. مبنی بر یک گزارش علمی که در یکی‌از نشریات مرزوبوم انگلستان چاپ گردیده، بوی تن بعضی از زنان اضافه از سایر برای مردان دیدنی و خوشایند میباشد.
 
گروهی از پژوهشگران دانشکده بِرن، موسسه اقتصادی Thurgauer، و دانش گاه کنستان بدنبال یافتن جواب برای این سوال که آیا مردان بوی زنانی که در زمانه قاعدگی خویش به رمز می برند را دوست دارا‌هستند یا این که نه، آزمایشاتی رخ دادند.
 
تاثیر هورمون استروژن بر جذابیت ظاهری زنان
 
برای انجام این تست واحد سنجش هورمون‌های ۲۸ زن انداز‌گیری شد و ۵۷ مرد به بوی تن هریک از آن‌ها رای دادند.