فصل‌زمستان
خانواده رایحه: بو‌ی شرقی
 
این فصل شایسته ترین فصل برای عطرهاست. چون به ادله دمای هوای زیر مولکول‌هایعطر کمتر تبخیر میشوند و براین اساس بوی بو در فصل‌زمستان ثبات و دوام بیشتری دارااست. پوشش طولانی تر پوست با خرقه درین فصل منجر می گردد، پخش بوی رایحه کمتر شود، و به همین ترتیب مصرف عطرهای گرم در فصل‌های سرد سبب انرژی و هدف اضافه و بالا رفتن دمای تن می گردد. عطرهای شرقی که عطر‌های گرم و شدید دارا‌هستند  برای فصل‌زمستان شایسته ترین مورد میباشند.
 
از آنجا که در فصل‌زمستان مولکول‌های ترکیبات الکلی گریزو فرار نبوده و تا حدودی بومی و بی‌جنبش می‌باشند، بدین ترتیب معمولاً در فصول سرد سال عطرها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند بود. مطلوب‌ترین نوت‌ها برای فصل زمستان نوت‌های وانیل، دارچین، دانه بخور، عنبر، چاشنی جات و… میباشد.
 
رایحه اصلی و تقلبی
به کارگیری از عطرهای تقلبی میتواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز زخم برساند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می تواند از عواقب به کارگیری از جور تقلبی باشد. از طرف دیگر اشخاصی که حساسیت دارا‌هستند یا این که به بیماری‌ها و ایرادات تنفسی مثل آسم، مبتلا میباشند، می بایست بسیار مراقب عطرهای تقلبی بازار باشند.
 
تشخیص بو اصلی از تقلبی
تشخیص رایحه اورجینال از تقلبی، فعالیت سادگی وجود ندارد ولی با برخی از آیه‌ها می‌اقتدار تا حدودی آن را تشخیص اعطا کرد که پیرو به یک سری مثال از آن اشاره میکنیم.
 
سلفون بسته بندی؛ ضخامت و شفافیت در سلفون بسته بندی یکی‌از آرم‌های اورجینالبودن آن میباشد. سلفون آسیب پذیر و ابری یک نشان برای عطرهای قلابی و فیک هست.
به موقعیت مهر و موم باکس بو و ادکلن اعتنا نمایید. هر آدرس از نوار چسب مایع یا این که مواداتصال دهنده ممکن میباشد نشان دهنده تقلبی بودن آن باشد.
به باکس رایحه یا این که ادکلن توجه نمائید. وزن باکس، رنگ و خصوصیات آن و همینطور برچسب‌هایطراحی گردیده طبیعی باشد.
مطالب روی باکس را بخوانید. پیرو نادرست املائی یا این که گرامری بگردید. شاید برای شما خیره کننده باشد ولی در برخی مورد ها بو و ادکلن‌های فیک و قلابی در نوشته‌های روی باکس دارنده نادرست‌هایی به جهت اسکن کردن هستند البته این غلط در باکس رایحه و ادکلن اصل یککمپانی دارای اعتبار چهره نمی‌دهد.
در پی شماره در دست گرفتن, batch numer, یا این که سریال نامبر باشید.‌
به صورت بطری توجه فرمائید. آیا این به عبارتی شکلی است که شما انتظار داشتید.
همینطور به کیفیت، ضخامت و شفافیت بطری توجه نمائید. وجود حباب یا این که رنگ در شیشهمعمولاً کیفیت تحت و غیر اورجینال بودن بو را نشان میدهد.
به درب رایحه از حیث کیفیت، فرآورده، رنگ، صورت و کیفیت قالب و بنا آن را نیز اعتنا فرمائید.
محاسبه کردن رمز نازل (رمز اسپری) نیز یک کدام از طریق‌های تشخیص بو و ادکلن اصل و اورجینالهست. درصورتی که شما استعمال کننده بو و ادکلن اصل و خوب بوده‌اید این دسته نازل رامی‌شناسید.