رایحه ها با اعتنا به عطر مختلفی که دارا‌هستند خصوصیت های متفاوتی دارا‌هستند و هر که با دقت به ذوق و سلیقه و شخصیتش بو آیتم نظرش را قادر است گزینش نماید. رایحه های مطلوب بانوان به چهار مدل اصلی گزینش می‌شوند. امید‌واریم این تقسیم بندی به شما امداد لازم را در انتخابتان نماید.
چهار خانواده همگانی از بو ها دربرگیرنده: گل ها، مرکبات شیرین، بو های نشاط بخش شرقی، و چوب میباشد. هر مورد از این خانواده ها ذیل گروه های مرتبط با خودشان را نیز داند.
رایحه های مطلوب برای مردان هم بو های وقار بخشی می‌باشند مانند اسطوخدوس، سبزی های نو و خزه میباشد.
این نکته را به خیال بسپارید که رایحه های زنانه بایستی به طوری تعیین شوند که بیش تر رغبت مردان به آن میباشد و برعکس. به خیال همین میباشد که خانم ها معمولا از رایحه های مردانه خوششان می‌آید و برعکس.
ممکن میباشد شما با خودتان بگویید که در حالتی که مدام از یک بو خوب به کارگیری کنم خسته کننده میباشد. توصیه اینجانب به شما این میباشد که از یک خانواده یک‌سری بو که تحت تیم آن میباشد را گزینش نمایید و متناسب با هر فصل و اخلاق خودتان و یا این که متناسب با هر مورخ و مناسبتی بو خودتان را تغییر و تحول دهید.به عنوان مثال برای روز های گرم از رایحه های سبک خیس و ملایم خیس استعمال فرمایید مثل رایحه وانیلی. رایحه های کارکشته خیس را برای روز های سرد نگه دارید و یا این که به کارگیری از بو های شیرین مانند بو های زنجفیلی برای روز هایی که در ضیافت میباشید و مناسبت خاصی ست میتواند مطلوب باشد و احساسات شما‌را دو چندان نشان دهد.
 
 
 
بو با عطر خانواده گل
این خانواده بوی شیرین و ملایمی دارا هستند که برای خانم ها سفارش می شود و مشتمل بر عطر های متفاوتی مثل : رز، میخک، شکوفه پرتغال، گل بنفشه و اسطوخودوس میباشد.
 
رایحه با بو خانواده مرکبات (میوه ای)
مشتمل بر عطر هایی مانند: پرتقال، لیمو، زردآلو، هلو، سیب و گونه های دیگر مرکبات میباشد.
 
بو با بو‌های شرقی و چاشنی جات
وانل گرم، زنجفیل، عنبر و مشک بو های شرقی می‌باشند که به عطر های مرموز معروفند.