15 نکته جذاب بو
 
از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که عطر سنگینی دارا‌هستند، ترجیحا در محافل قانونی به کارگیری فرمائید. مدام بهتر میباشد که در مکان‌های قانونی از بو‌های تلخ، گرم، شیرین و تند به کارگیری فرمائید.
رایحه را در نقاط نبض دار تن به کار گیری کنيد. نقاطي مانند; مچ دست و پشت گوش و قفسه سينه و گردن و درون آرنج ها که جريان خون قوي بر پوست گرمتر از ديگر نقاط مي باشد .
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران روزگار آزمون کردن رایحه، هنگام خريد اذن دهيد دستکم رایحه به بازه زمانی 10 دقيقه روي پوست شما باقي بماند و زمانيکه بوي بو با بوي طبيعي تن شما آميخته مي گردد ايجاد بوي متفاوتي خواهد کرد. با اين عمل گزینش بهتري خواهيد کرد. همچين بيش از 3 رایحه را هم‌زمان آزمون نکنيد زیرا بيني شما ديگر توان تشخيص نخواهد داشت.
 
در دنیای مُد، بو و اودکلن هم مثل رخت و خرقه و کفش و کلاه و . . . سال به سال، جدید می گردد البته هر عطری برای هر سن وهرموقعیتی مطلوب وجود ندارد.
 
از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که بو سنگینی دارا‌هستند، ترجیحا در محافل قانونی استعمال نمائید. مدام بهتر میباشد که در مکان‌های قانونی از عطر‌های تلخ، گرم، شیرین و تند به کار گیری فرمائید.
 
در ایجاد عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و چاشنی‌های تند شرقی به کارگیری میکنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی می‌باشند که از عطر و مزه شکلات و میوه‌های تابستانی برخوردارند.
 
از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در محافل صمیمانه و صمیمی استعمال فرمایید. مدام بهتر میباشد که در محافل از صمیم قلب و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استعمال فرمائید.
 
بو سرد به عطری میگویند که احساس خنکی و طراوت را القا ‌نماید. استشمام این عطرها معمولا سبب ساز می شود که مزهِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خیال بیاوریم.
 
بو ترش به عطری می گویند که مزه مرکبات را به خیال بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکننده احساس تازگی و شادمانی‌اند.
 
عطرهای سرد و ترش سبب ساز متانت روحی و رفع خستگی نیز می گردند. لابد چشم‌اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای باطن باشگاه را معمولا با عطر‌های سرد و ترش مطبوع میکنند. عطرهایی با مزه گل‌های وحشی میتوانند احساس صمیمیت بیشتری به فضا القا نمایند.
 
همان گونه که در دعوا رنگ‌ها، از رنگ سال و رنگ فصل برایتان گفتیم؛ در مشاجره عطرها هم بایستی از رایحه سال و رایحه فصل سخن کنیم. طبیعتا عطرهایی که بهتر میباشد در روزهای گرم و آفتابی استعمال ‌شوند، با عطرهایی که مطلوب روزهای سرد فصل زمستان‌اند، یکسان نیستند.
 
در بهار از عطرهای ملایم به کارگیری فرمائید. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا میگیرند.
 
در روزهای گرم فصل‌تابستان برای ماندگاری بوی رایحه می بایست به دفعات بیشتری از آن به کارگیری فرمائید. با این اکانت، بهتر میباشد که در فصل گرم از عطری به کار گیری نمائید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.
 
در فصل گرم، به کارگیری از بو‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند میباشد. به کار گیری از عطر های خنک و ترش در تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌نماید و درنتیجه از شم ِ‌گرمای گوشه و کنار می‌کاهد تا به یک احساس تعادل دمایی برسید.
 
ماندگاری عطرها در هوای سرد بیش تر میباشد. یعنی در فصل پاییز و فصل‌زمستان با اعتنا به دمای ذیل هوا، الکل مو جود در رایحه دیرتر تبخیر میشود. در فصل‌های سرد سال، بهتر میباشد از عطر‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ به کار گیری فرمائید.
 
در حالتی‌که پوست‌تان چرب میباشد، شادمان باشید زیرا دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره اضافه میباشد. البته رایحه برای پوست‌های پر‌نور و کم آب، در حکم یک مرطوب‌کننده میباشد و دوام متعددی روی این پوست‌ها ندارد.
 
در‌حالتی که پوست‌تان پر‌نور و کم آب میباشد و میخواهید ماندگاری عطرتان طولانی تر شود، بهتر میباشد پیش از به کار گیری از بو، از لوسیون‌های مرطوب کننده سوای عطر استعمال نمایید.
 
از زمانه‌های قبل، این اعتقاد همچنان پابرجاست که رایحه و اودکلن را بایستی به پوست جلوی گردن و یا این که به مچ دست زد. حقیقت این میباشد که زدن رایحه بر روی محل نبض‌ها (مانند: مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن) سبب ساز متصاعد شدن عطر رایحه گردیده و کلا خوشایند میباشد ولی پزشکان سفارش مینمایند به گردنتان بو نزنید به این دلیل که این فعالیت، احتمال بیماری‌های پوستی را در‌این منطقه ارتقا می دهد.
 
یک سری نکته حائض اهمیت در رابطه روش به کار گیری از عطرها
 
رایحه را در نقاط نبض دار تن به کار گیری کنيد. نقاطي که جريان خون قوي بر پوست گرمتر از ديگر نقاط مي باشد مانند; مچ دست و پشت گوش و قفسه سينه و گردن و درون آرنج ها
 
بو را بصورت چندلايه به کار گیری کنيد. تا ماندگاري آن افزايش يابد.
 
بعداز 3تا4 ساعت معمولا بايد مجددا به خودتان بو بزنيد
 
  رایحه را در هوا روبروي خویش اسپري کرده و از آن عبور کنيد با اين فعالیت بو به صورت يکنواخت روي تن مي نشيند.