x تبلیغات
مرجع مقالات رسمی لوازم عطر

چرا عرق بوی بد میدهد

 

 
چرا عرق بوی بد میدهد؟
 
این واقعیت داراست که عرق تن برخی از اشخاص بوی بدی نمی‌دهد! مبنی بر تحقیقاتی که در این باره انجام یافته، ممکن میباشد همشیره شما لاف نگفته باشد که اسپری ضد عرق شما‌را برنداشته زیرا احتیاجی به اسپری ضد تعریق یا این که خوشبو کننده دیگری ندارد. بر پایه ی پژوهش ها شیمیدانان در ایالات متحده، درصد بسیار بسیار یه خرده از مردم به جهت عدم وجود نوعی پروتئین در تن‌شان، هیچ‌وقت بوی بدی نمی‌گیرند. این زمینه به‌این معنا میباشد که سایر ما خیلی بلند اقبال نیستیم و مدام هم بوی خوب نمی‌دهیم. ولی خبر خوب این میباشد که ما بیش تر از چیزی که فکر می کنیم بر روی بوی بد پا یا این که بوی بد تحت بغل خودمان در دست گرفتن داریم. ولی چرا عرق بوی بد می دهد؟
اولیه از همگی بایستی بدانید که خویش عرق بد رایحه وجود ندارد. عرق که به طور مایع از تن بیرون می‌گردد غالبا از آب و نمک ساخته شده میباشد و به طور کامل بی رنگ و بی عطر میباشد.
 
تن ما محل معاش میلیون‌ها باکتری غیر خطرناک میباشد که بخش اعظمی از آن ها روی پوست ما معاش مینمایند و از عرق تن ما تغذیه می نمایند. این که چرا عرق بوی بد میدهد دلیلش وجود همین باکتری‌ها میباشد. ما قصد داریم در اینجا ۹ علت عرق كردن زياد و شایسته ترین راه و روش برای رفع بوی عرق را به شما یادگرفتن می دهیم.
 
۱- استرس‌های روزانه
در صورتیکه شما جزو اشخاصی می باشید که در موقعیت لبریز استرس استارت به عرق کردن زیاد میکنید، صرفا نیستید. تعداد بسیار متعددی از اشخاص با قرار دریافت کردن در وضعیت پراسترس آغاز به عرق کردن مینمایند. این استرس سبب ترشح هرومون کورتیزول در تن شما میگردد. این هورمون بر سعی غدد تعریق تاثیر میگذارد و در غایت منجر ادغام باکتری‌ها با ذرات عرق و تولید بوی بد تحت بغل و حتی بوی بد پا می گردد.
 
۲- خرقه ورزشی جدیدتان
هیچ اجباری نیست که دیگر با جامه‌های ورزشی پلی‌استر خویش ورزش نمایید. الیاف طبیعی مثل کتان، پشم و لینن عرق را از پوست شما جذب میکنند و اذن می دهند که تبخیر شود و زود کم آب می گردند. در شرایطی که الیاف تصنعی و مصنوعی مثل پلی‌استر ، ریون، نایلون و حتی برخی از الیاف طبیعی مثل سیلک (ابریشم) با اینکه خیلی خوشگل وشیک می باشند، توان جذب پایینی دارا‌هستند و مایعات را دفع می نمایند. با این خصوصیت خیر‌صرفا به جداگانه کردن عرق از باکتری‌ها امداد نمی کنند، بلکه سبب ساز می گردند عرق روی پوست باقی بماند. علاوه بر این، محققان متوجه گردیده‌اند که باکتری‌ها دلداده پلی‌استر میباشند!
 
۳- قرص میل کردن
 
 
اکثری از قرص‌ها علت عرق کردن زیاد یا این که بوی بد تن که از تاثیرات جانبی عرق کردن میباشد، می‌باشند. قرص‌های رایجی مثل استامینوفن، قرص‌ لاغری، قرص‌ ضد آلرژی و حتی داروهای خاصی مثل قرص ضد افسردگی و قرص ضدبارداری.
 
۴- کمبود ویتامین
حتما تناول کردن مقدار متعددی سیر منجر میگردد تن شما تا روز بعد از آن بوی یک رستوران شمالی اواسط باشگاه بدنسازی بدهد؛ ولی نخوردن بعضا مواد غذایی نیز قادر است سبب بوی بد تن هنگام ورزش شود. اشخاصی که کمبود منیزیوم و ویتامین‌های اصلی دارا‌هستند، (منظورمان اشخاصی میباشد که صیفی جات و آجیل نمی خورند) بوی بدنشان بسیار شدیدتر و غلیظ‌خیس از اشخاص دیگر میباشد.
 
۵- شیرینی و شکلات
باکتری‌‌‌ها هم مثل شما شیدا شیرینی‌جات میباشند. تناول کردن زیاد شیرینی‌‌جات سبب ساز ارتقاء پرورش باکتری‌ و قارچ‌های میکروسکوپی روی پوست می گردد. این باکتری‌ها مانند نوعی مخمر قند را به الکل تبدیل میکنند که‌این قضیه منجر بوی بسیار بدی می‌گردد که ابدا شیرین وجود ندارد!
 
۶- رژیم پروتئینی شما
گیاه‌خواران مدام یقین داشتند که تنها غیر گیاه‌خواران می باشند که به جهت گونه رژیم غذایی‌شان مبتلا بوی بد تحت بغل و بوی بد پا میشوند. ممکن میباشد این داعیه درست باشد. به این دلیل که به جهت تفاوت متابولیسم در تن اشخاص متفاوت، بعضی از اشخاص با تناول کردن غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی و جگر که معیار متعددی کولین (نوعی ویتامین از مجموعه ویتامین B) داراست در گیر عارضه بوی بد تعریق می گردند. این اشخاص احتمالا طولانی تر از دیگرافراد به مام تحت بغل و دئودورانت احتیاج پیدا می‎نمایند. پزشکان پیشنهاد می‌‌نمایند میل کردن غذاهای گوشتی را کاهش دهید به دلیل آن که وعده خوراک با پروتئیین بالا مستلزم متابولیسم بالایی میباشد و بوی تن بعداز تناول کردن غذاهای با پروتئیین بالا طولانی تر و تندتر می‌گردد.
 
۷- عادت‌ توالت رفتن
 
 
 
 
خب شاید خیلی خیره کننده باشد در صورتی بدانید نگه‌داشتن توالت و دیر به دیر رفتن به توالت علاوه بر تمام ضررهای دیگر، سبب ساز می شود بدنتان بویی بدهد که صد رد صد دوست ندارید حتی به آن تصور کنید. پژوهش ها نشان داده میباشد که یبوست‌های مکرر سبب ساز جذب سموم از دستگاه گوارش و راه و روش جستن‌ آن ها به منافذ پوست میگردد و نهایتا با بوی بد پایین بغل و نصیب‌های دیگر تن آخر میگیرد. لازم میباشد اختلال گوارش خویش را قطعا با دکتر معالج درمیان بگذارید.
 
۸- شام‌ پایان هفته
 
 
شام و ناهار شما شاید علت زیاد عرق کردن راز و چهره یا این که عرق کردن زیاد پای شما نباشد، ولی مطلقا میتواند بوی آن را بدتر نماید. همگی اشخاصی که ورزش می‌نمایند می دانند که چطور تناول کردن یک شام مالامال چاشنی و تند، یا این که میل کردن سیر و پیاز منجر اضافه شدن بوی عرق می شود. البته شاید کمتر کسی بداند که خوردت سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای پرچرب دیگر هم به به عبارتی اندازه منجر بوی بد عرق میشوند. پژوهش ها اثبات کرده غذاهای سرخ کرده و پخته گردیده‌ای که چرب می باشند، در وقتی که در دستگاه گوارش جهت هضم شدن می گذرانند بروی غدد تعریق تاثیر می گذرانند و منجر بوی بد می شوند.
 

عطرهای محبوب ستاره های هالیوودی

 

 
رایحه‌های دوستداشتنی ستاره‌های هالیوود را بشناسید
در دنیای هالیوود، بو اهمیتی کمتر از جامه و دیگر اکسسوری ها ندارد. بخش اعظمی از ستارگان از آوازه تان به کار گیری کرده و عطری با اسم خودشان را ایجاد کرده اند، بعضا دیگر هم به سراغ برندهای دارای اسم و رسم رفته اند. در‌حالتی که دوست دارید بدانید که ستاره های هالیوود چه عطری به خودشان میزنند، با ما در پی مقاله هم پا باشید.
برگزیدگان ها - ترجمه از بهشت بختیاری: در دنیای هالیوود، بو اهمیتی کمتر از خرقه و دیگر اکسسوری ها ندارد. بخش اعظمی از ستارگان از آوازه تان به کارگیری کرده و عطری با اسم خودشان را ساخت کرده اند، بعضی دیگر هم به سراغ برندهای دارای شهرت رفته اند. در صورتی دوست دارید بدانید که ستاره های هالیوود چه عطری به خودشان میزنند، با ما در پی مقاله یاروهمدم باشید.
 
کایلی جنر
 
کایلی جنر در امر بو آیتم عشق و علاقه اش می‌گوید: «بستنی قیفی کارداشیان عطری ساخت کرده که ترکیبی از اسانس های میوه و گل هاست. اینجانب حقیقتا بو آن را می پسندم و مدام یک شیشه از آن را به یار دارم و همیشه ازش استعمال می‌کنم.»
 
 
 
ارزش: 29.99 دلار
 
گوئینت پالترو
 
شاید به خیال سبک معاش یگانه گوئینت پالترو تصور کنید که وی از عطرهای ارگانیک مانند روغن پچولی به کار گیری مینماید البته غلط نموده اید. وی رایحه «Boss Nuit» را به عطرهای دیگر ترجیح می‌دهد. وی در باب بو این رایحه میگوید: «این رایحه آکنده از خوش بینی و هیجان میباشد. حقیقتا اعجاز می نماید. از این رو اینجانب هر روز از آن به کارگیری می‌کنم.»
 
 
 
ارزش: 34.99 دلار
 
ریحانا
 
ریحانا دوست داراست که رایحه مارک خودش را مصرف نماید. قدیم ترها وی نمی خاطرنشان کرد که از چه عطری استعمال می‌کند، البته درحال حاضر تمامی می‌توانند از عطری که وی در کیف دستی اش داراست، به اسم « CRUSH BY RIHANNA» بخرند و مصرف نمایند.
 
 
 
بها: 60 دلار
 
آماندا سایفرد
 
آماندا سایفرد عطرهایی با اسانس های بی آلایش را می پسندد. برای مثال وی مدام یک شیشه بو بولگاری را روی میز کارش دارااست و هر از چندین گهگاه به خودش میزند.
 
 
 
بها: 49.99 دلار
 
کیت باسورث
 
کیت باسورث درباره‌ی رایحه آیتم عشق اش می‌گوید: «اینجانب مدام به بو « Byredo Gypsy Water» با مسئولیت بوده ام. این بو بو ای جذب کننده، سحرآمیز و پیچیده ای داراست.»
 
 
 
ارزش: 150 دلار
 
جی جی حدید
 
جی جی حدید ذوق نیکی دارااست. وی بو تامی را برای مصرف روزمره اش گزینش نموده است. از لحاظ وی این رایحه انرژی و نشاط خاصی به وی می‌دهد.
 
 
 
ارزش: 45 دلار
 
الیویا پالرمو
 
بو آیتم عشق الیویا پالرمو «GUERLAIN IDYLLE» میباشد که از حیث این ستاره خیلی زنانه و دقیق هست. اسانس اصلی این رایحه گل رز میباشد.»
 
 
 
بها: 69.99 دلار
 
تیلور سوئیفت
 
تیلور سوئیفت اعتراف کرده بود که از بو سلنا گومز به کار گیری می‌نماید البته اخیر به بو «Elizabeth Arden» رغبت پیدا نموده است. وی میگوید که تعیین این بو از دربین تنوع عطرهایی که در بازار میباشد، بسیار طاقت فرسا بود ولی ارزشش را داشت.»
 

شایسته ترین بو های زمستانی

 بهنرین عطر مردانه

 

شایسته ترین رایحه های زمستانی برای خانم ها : گزینش یک رایحه مطلوب با فصل و اب و هوا نشان از نازکی و اعتنا حیث و خوش سلیقگی یک خانم داراست . ضمن آنکه تعیین یک بو مطلوب با آب و هوا برخورد بهتر و شیک تری هم خواهد داشت . رایحه های متعددی می‌توانند تعیین خانم های خوش ذوق برای فصل‌پاییز و فصل زمستان باشند و با اعتنا به دسته عطر هم بسیار متفاوتند و ولی گزینش گونه بو تماما ذوق ای بوده و یک ورژن واحد برای تمامی خانم ها ندارد ولی چندین برندها عطرهای بسیار شیکی برای فصول متفاوت وارد می کنند که نسبتاً میتواند تمامی ذوق و سلیقه ها را راضی نگه داراست در مقاله پایین به بعضی از آن‌ها اشاره میگردد.

 

شایسته ترین رایحه های زمستانی : کوکو شنل  chanel

کوکو شانل برندی دیرین با عطر ای منحصر میباشد . این بو گرم و تلخ بوده و مطلوب پاییز و فصل‌زمستان می‌باشد . رایحه کوکو چنل بو ای مرکب از گل ها و میوه های جدید دارااست و شما می‌توانید لطافت بو گریب فورت ، ترنج ، گل رز ، نرگس ، شمعدانی و یاس ، وانیل ، نعناع و مشک در‌این حس نمائید .این رایحه مطمئنا ذوق خانم های یگانه پسند را هم راضی خواهد کرد .

 

شایسته ترین بو های زمستانی : Flower Violet بو بنفشه

این بو هم مطلوب پاییز بوده ولی به خیال بو یگانه آن در دیگر فصل ها می اقتدار از آن بهره مند شد بو بنفشه بو ای از بنفشه ، توت قرمز‌رنگ ، ترنج ، رز و چوب کفش تابستانی داراست . Flower Violet  بو ای گرم و ملایم داشته و در تمام فصول احساس طراوات و طراوت را منتقل می‌کند .

 

شایسته ترین بو های زمستانی : جورجیو آرمانی Giorgioarmani عطری شیرین ، گرم و مرموز

این بو بو ای پاییزی دارااست و ترکیبی از نعناع هندی ، روغن ماندارین ، چوب کهربا ، وانیل ، رزماری و عصاره توت بوده و احساس تلخی و گرمی به شما منتقل می‌نماید . رایحه آرمانی به خیال و خاطر بو خاصی که داراست نوعی شم سر آلود و مبهمی هم القاء می‌کند .این رایحه را در فصل‌پاییز و فصل زمستان استعمال نمایید و طراوت و تازگی را استنشاق کنید .

 

شایسته ترین بو های زمستانی : جاستین بیبر justinbieber perfume عطری منحصربه‌فرد دختر خانوم های برنا

رایحه جاستین بیبر یک بو پاییزی منحصر خانم های برنا و نوجوان می‌باشد و این بو حقیقتا احساس جوانی و شادابی و تازگی را منتقل میکند . بو جاستین بیبر ترکیبی از مشک ، گل های بهاری و دارنده بو ای گرم میباشد . این رایحه کادو قابل قبولی هم برای نامزد و دوستانتان میتواند باشد .

 

شایسته ترین رایحه های زمستانی : بو فندی  FENDI

بو فندی ترکیبی از بو ترنج ، آلوی سیاه ، شکوفه های پرتقال ، گل رز ، مگنولیا ، گل شاهپسند ، نعناع هندی و سدر سرخ بوده و طعمی تلخ و بو ای گرم دارااست . این بو منحصر به فرد خانم های خلل پسند برای ضیافت های شبانه پاییز و فصل زمستان میباشد و و احساس طراوت و ادب و گام زدن در دشتهای پر‌از گل را به شما منتقل میکند.

 

 

راز شخصیت مردان با عطرهای متنوع

 راز شخصیتی انتخاب عطر با رایحه های متنوع

انتخاب عطر با رایحه تند ارتباط آن با شخصیت مردان
همانطور که گفتیم  انتخاب عطر و رایحه های آن میتوانند بیانگر خصلتی خاص در فرد باشند. برای مثال خصوصیات کلی افرادی که به عطرهای تند علاقه مندند، اعتماد به نفس بالاست. این افراد مورد اعتماد بسیاری از مردم و دارای مدیریتی قوی و مؤثر در ارتباط با دیگران هستند. این افراد مدیری مدبر، باهوش و ریاست طلب هستند.
 
انتخاب عطر با رایحه ملایم و ارتباط آن با شخصیت مردان
برعکس انتخاب عطر با رایحه ملایم توسط افرادی اتفاق می افتد که به هیچ وجه خودخواه نیستند. این افراد به زندگی ساده‌تر می‌نگرند. مردانی که رایحه های ملایم را می‌پسندند زود و آسان نظرشان جلب می‌شود. تا حدی دمدمی هستند و حالت روحی‌شان بستگی به روز خوب و بد می‌شود. آن‌ها عاشق اعتماد هستند و صداقت و درستکاری اطرافیان برایشان در درجه اول قرار دارد.
 
 
انتخاب عطر با رایحه شیرین  و ارتباط آن با شخصیت مردان
شیرین پسندها شوخ طبع ترین مردان هستند. مردانی که در انتخاب عطر به رایحه های شیرین گرایش دارند ترجیح می‌دهند زندگی ماجراجویانه در پیش بگیرند. این افراد در برقراری ارتباط بسیار قدرتمند هستند سریع با افراد دوست میشوند و با محیط‌های تازه زود خو میگیرند . مردان این دسته زود به همه اعتماد می‌کنند و دوستانی وفادار هستند.
 
انتخاب عطر با رایحه شیرین و ارتباط آن با شخصیت مردان
اما بیاییم به سراغ مردانی که همیشه حاوی رایحه ای تلخ هستند . آیا واقعا این افراد تلخند؟ مردان تلخ پسند جزو مصمم‌ترین افراد هستند. آن ها به سادگی هرچیزی را نمیپذیرند، اما اگر چیزی را انتخاب کنند و بپذیرند دیگر منصرف کردن آنان از این انتخاب سخت ترین کار دنیاست.
 
شروع برقراری ارتباط با مردان تلخ پسند سخت است، اما این دست افراد جزو وفادارترین مردان هستند. ثبات شخصیتی نقطه قوت شخصیت این مردان است. آن ها پای هر انتخاب و تصمیمی همیشه میمانند و برای رسیدن به اهدافشان هر تلاشی که لازم باشد را میکنند.
 
انتخاب عطر با رایحه گرم  و ارتباط آن با شخصیت مردان
مردانی که در انتخاب عطرشان به رایحه های گرم گرایش دارند بسیار هدفمند و تلاشگر هستند. این افراد همیشه آماده رقابت هستند و قدر آنچه را که به دست آورده اند به خوبی میدانند.
 
خانم ها مراقب واکنش های عصبی مردان این دسته باشید. آقایانی که طبع گرم دارند احساساتی تر هستند و بنا به همین ویژگی رفتارهای آتشی و عصبی از خود بروز میدهند. مردان این دسته خانواده دوست، رفیقی مهربان و همراه سفر خوبی است.
 
انتخاب عطر با رایحه خنک  و ارتباط آن با شخصیت مردان
و در پایان علاقمندان به رایحه خنک یک مدیر قوی، خلاق و منصف اما زیرک هستند. این افراد به راحتی میتوانند برنامه ریزی کنند به گونه ای که هیچ زمان تلف شده ای باقی نماند. این افراد ماجراجو، مغرور و تلاشگر هستند اما با سیاست خوبی که دارند تمامی غرایض و رفتارهای خود را در جهت مثبت بروز میدهند و از خود شخصیتی محبوب و کاریزماتیک ارائه میدهند.
 

۲۳ بو و ادکلن مردانه که بایستی بشناسید

 

 
هر مردی مختص میباشد و حق تقدم ها و بها های وی نیز یگانه خودش میباشد. خرید ادکلن مردانه نیز می تواند به همین اندازه مهم و منحصر به فرد برای هر مرد باشد. به همین مراد شما در حالت های مختلف بایستی بوی خاصی داشته باشید. به عنوان مثال «بو ای که برای میهمانی های از صمیم قلب استعمال میکنید، جنبه ی احساساتی مرد را می بایست به اکران بگذارد و عطر ای که برای یک وعده دیدار کاری تعیین میکنید می بایست صلابت، هیبت و جسارت شما را در معرض اکران قرار دهد.» در کل هر مردی دستکم بایستی ۳ بو یا این که ادکلن مردانه گوناگون در کمد دیواری خویش داشته باشد. درپی ۲۳ رایحه و ادکلن مردانه را معرفی خوا‌هیم کرد.
 
۲۳ بو و ادکلن مردانه که بایستی بشناسید
با امداد این لیست که بوسیله متخصص تحریریه ایرانوس سفارش شده‌است. برگزیدگان ادکلن مردانه را بیابید. هر کسی قادر است بین این ادکلن ها، ادکلن آیتم عشق اش را بیابد. پس معطل چه می باشید؟ عطری را گزینش فرمائید که مطلوب شخصیت شما باشد و نقاط قوت شمارا پر رنگ نماید.
 
دقت: ترتیب وارد شدن این ادکلن ها بیان کنده برتری آنان وجود ندارد. ممکن میباشد در میان این ۲۳ بو و ادکلن، بو شماره ۲۳ برای شما شایسته ترین و مطلوب‌ترین بو باشد و این تماما ذوق و سلیقه‌ای میباشد. ضمن اینکه همگی این ادکلن‌ها با ارزش مقرون به صرفه و فرآورده اصلی یا این که اورجینال شرکت مامان یا این که مارک ادکلن هستند
 
۱-رایحه گوچی گیلتی بلک (Gucci Guilty Black)
از مارک گوچی (by Gucci)
 
 
هر وقت که شما روی محصولی از مارک گوچی سپرده گذاری فرمائید به صورت جدا می‌دانید که روی چیزی یگانه و ویژه هزینه کرده‌اید. ادکلن گوچی گیلتی هم از این قاعده مستثنا وجود ندارد. این ادکلن به صورت ویژه برای مردانی پباده سازی شده‌است که خطرپذیری را دوست دارا‌هستند و از معاش کردن سوای پیروی از کلیشه ها هراسی ندارند. این ورژن یگانه تحت عنوان همتای مردانه بو دوست داستنی و پرطرفدار زنانه ی گوچی گیلتی (ساخت گردیده در ۲۰۱۰) پباده سازی شده‌است. گوچی می‌گوید: «این رایحه شما‌را به عمیق‌ترین منظور‌هایتان می رساند». ادکلن مردانه گوچی گیلتی بلک بدون شکً جزو ۲۳ بو و ادکلن مردانه پرطرفدار و مقرون به صرفه میباشد.
 
سبک: تحریک برانگیز، نترس، جادویی
فصل ها: تمام فصول
 
ادو تویلت گوچی Guilty Black حجم ۷۵ میلی لیتر
ارزش برای شما: ۱٬۰۳۹٬۰۰۰ تومان
مشاهده جنس و خرید
خرید این رایحه
۲-بو ادکلن مردانه ورساچه اینجانب وی فرش (Versace Man Eau Fraiche)
از مارک جیانی ورساچه (by Gianni Versace)
 
 
با اعتنا به رنگ آبی رنگ و ظواهر بطری آن می اقتدار تشخیص بخشید که‌این بو مطلوب فصل‌تابستان میباشد. این بو بو ی خنک خیس، چاشنی ای خیس و آبی رنگ تری نسبت به ورژن های قبل ورساچه دارااست. بو ی پیچیده و اسرارآمیز آن لبخند را به لبان شما کادو می‌نماید، به شما خودباوری میدهد و زمانی از جایی عبور فرمایید سرهای مردم برای جست و جوی‌بار بوی خوش عطرشما برمی گردد. بو ی این بو مردانه که جز ۲۳ رایحه و ادکلن مردانه میباشد برای مناسبات غیررسمی مطلوب میباشد. با اطمینان بدون نقص آن را بخرید چرا‌که آن بویی دلفریبی را پخش می نماید که تا کنون بویی به نیکی آن حس نکرده اید.
 

عطرها خاطره انگیزند

 

 
عطرها خاطره انگیزند؛
این صحبت خیر فقط شاعرانه، بلکه علمی نیز می باشد. عطرها و خاطرات، برای مدام در هم آمیخته­اند. گلشن تابستانی، جنگل های گرمسیریِ مملو‌از تازگی، باد‌ملایم کنار دریا، کیک سیب و آتشکده­ای دنج، بوی چوب در هم اکنون سوختن، رایحه گندم زار، بوی باران و ... خاطرات قبل و شعف آن زمان را برایمان زنده می­نمایند. مطالعات امروزی انجام یافته بر روی اخلاق آدم نشان داده­اند که روایح، اضافه از تصاویر خاطره انگیزند. رایحه، احساساتی می­سازد که مستقیما شما‌را به خاطره­ای در پیشین پرتاب می­نماید.
 
 
 
صورت­گیری خاطرات منفی
 
ما بواسطه روایح، خاطراتی از لحظات تلخ و منفی معاش را هم بیاد میاوریم. روایحِ مربوط به رخدادهای زخم­زا می­توانند عکس العمل­های منفی را در ما برانگیزانند. دو محقق بنام­های ورمتن و برمنر در ده سال گذشته، سه مطالعه موضوعی بالینی بر اشخاص در گیر به نقص‌ اضطراب بعد از سانحه انجام دادند. حاصل نشان بخشید که یکی‌از بیماران شدیدا با بوی یک موتور دیزل برآشفته و مضطرب می­شد؛ به همین عامل وی از شرایط­هایی که ممکن بود پشت کامیون­ها قرار گیرد و این عطر را استشمام کند، اجتناب می­کرد. این رایحه اورا به ده سال­ها قبلی، هنگامیکه در نزاع ویتنام بود، می­پیروزی: ماشینی در اکنون سوختن دربین دود؛ گریز از هراس و شم ناراحتی و گناه از سوختن سربازانی که عزیزان وی بودند در حریق.
 
 
 
تفاوت شم بویایی با دیگر حواس پنجگانه
 
این تفاوت در آناتومی مغز مخفی میباشد. حباب بویایی باطن بینی میباشد و سیگنال­های بویایی از روش آن به مغز وارد می­شوند تا پردازش اول عطر صورت بپذیرد. این حباب مستقیما به آمیگدال و هیپوکامپ مغز متصل میباشد و این دو حیطه از مغز با عاطفه ها و صورت­گیری خاطرات دارای ربط می باشند. داده ها لمسی، بصری و شنوایی به‌این دو حیطه منتقل نمی­شوند؛ به همین عامل میباشد که شم بویایی بیش از دیگر شم­ها موجب عکس العمل­های عاطفی و بیاد آوردن خاطرات می­شود.
 

تاثیر عطر بر مغز انسان

 

 
۱- «عطر» منجر تقویت «طعم» می گردد
 
احساس چشایی بشر، پر نمک، تلخ، شیرین یا این که ترش بودن غذاها را به مغز مخابره میکند. ولی این بینی بشر میباشد که تشخیص میدهد آیا خوراک طعم دارااست یا این که نه. بوی هر طعام یا این که ماده خوراکی هنگام صرف شدن، پیام‌هایی را به مغز مخابره میکند که در ادغام با پیام‌های عصبی غدد چشایی تجربه لذت بردن یا این که دوست نداشتن خوراک را به آدم می دهند.
 
به گویش بی آلایش‌خیس، در حالتی که بو یک ماده خوراکی را صحیح احساس نکنید، نمی‌توانید از مزه خوشمزه آن لذت ببرید.
 
۲- «بو خوب» سبب ساز میشود تا شخص دیدنی‌خیس به‌لحاظ رسد
 
کلیه ما رایحه و ادکلن می خریم تا مدام خوشبو و دیدنی به‌لحاظ برسیم. البته شاید ندانید که‌این رایحه به تنهایی لحاظ سایرافراد را به شخص جلب نمی‌نماید. در تحقیقاتی که جدیدا رخ پذیرفته، پژوهشگران آمریکایی اعلام داشته‌اند که بو زدن سبب می شود تا شخص احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشد و این حس مثبت منجر دیدنی‌خیس چشم شدن و اختصاصی بودن آن فرد می گردد.
 
۳- «عطر» قابلیت و امکان هجرت در زمان زمانه را ممکن می‌سازد
 
بو‌های متعدد موجب برانگیخته شدن خاطر آدم گردیده و احساسات ناشی از آن خاطره را در ذهن و قلب شخص تداعی می کنند. هنگامی یک بوی آشنا می‌شنوید، این‌سیرتکامل میباشد که گویی زمانه به عقب برگشته و شما در موقعیتی که‌این رایحه را استشمام کرده‌بودید، قرار دارید.
 
۴- عطر تاثیر بدون واسطه روی موقعیت‌های روحی شخص داراست
 
شم بویایی علاوه بر زنده کردن خاطره‌های دیرین میتواند احساسات و شرایط‌های روحی آدم را نیز دستخوش تغییرات مثبتی بکند. گهگاه ممکن میباشد متوجه نشویم که چرا عصبانی، مضطرب یا این که کلافه گردیده‌ایم. ولی شاید آروماتراپی برای آن توضیحی داشته باشد.
 
آروماتراپی (عطر‌درمانی)، یکی شاخه‌های طبابت جایگزین (آلترناتیو) به‌شمار میاید و در آن از بوها و روغن‌های مختص چهت نیل به یک موقعیت رمانتیک مناسب یا این که امداد به معالجه یک بیماری به کار گیری می‌گردد.
 
۵- عطر میتواند بشر را هیجان‌زده نماید
 
کسانی که شم بویایی خفیفی دارا‌هستند یا این که به‌طور کلی از نعمت بویایی بی‌قسمت می باشند، اضافه از سایر مردم معمولی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارا هستند. دلیلش هم این میباشد که بو‌ و احساسات آدم رابطه بدون واسطه با هم دارا هستند. عدم توان در استشمام بوهای متعدد، منجر کاهش یاد‌آوری خاطرات و تحریک احساسات در آدم میگردد.
 
نداشتن شم بویایی را همینطور به بیماری شیزوفرنی هم نسبت میدهند.
 
۶- عطر آدم را غیب‌گو هم مینماید
 
ما می توانیم با استشمام بوی تن شخصی دیگر احساسی همچون خوف، رغبت یا این که لذت را تجربه کنیم. استدلال این دستور این میباشد که اشک و عرق تن بشر دربردارنده سیگنال‌های شیمیایی میباشد. هر مورد از این سیگنال‌ها می توانند بخش‌های متفاوتی از مغز آدم را فعال نمایند. براین اساس، زمانی که از یک شخص میترسید یعنی در واقع عرق تن وی این احساس را به مغز شما مخابره نموده است و هر توشه در حضور این آدم قرار داشته باشید، او‌لین عکس العمل مغز «خوف» خواهد بود.
 
۷- رایحه سبب می گردد تا بیش تر خرید فرمایید
 
فروشنده‌ها بدین فرمان «رایحه و مزه محیطی» میگویند که منجر می‌گردد شخص از روش بینی خویش شست‌وشوی مغزی شود.
 
با این تفاسیر بایستی اذعان کرد که رایحه و عطر و عطر در معاش آدم نقش بسیار مهمی ایفا مینماید و میتواند در تناسب اندام، سعی مغز، تحریک شدن احساسات، بیماری‌های روحی، تصمیم‌گیری‌های عاطفی یا این که حتی خرید کردن یا این که نکردن تاثیر به طور کامل بی واسطه داشته باشد.
 

15 نکته جذاب عطر

15 نکته جذاب بو
 
از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که عطر سنگینی دارا‌هستند، ترجیحا در محافل قانونی به کارگیری فرمائید. مدام بهتر میباشد که در مکان‌های قانونی از بو‌های تلخ، گرم، شیرین و تند به کارگیری فرمائید.
رایحه را در نقاط نبض دار تن به کار گیری کنيد. نقاطي مانند; مچ دست و پشت گوش و قفسه سينه و گردن و درون آرنج ها که جريان خون قوي بر پوست گرمتر از ديگر نقاط مي باشد .
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران روزگار آزمون کردن رایحه، هنگام خريد اذن دهيد دستکم رایحه به بازه زمانی 10 دقيقه روي پوست شما باقي بماند و زمانيکه بوي بو با بوي طبيعي تن شما آميخته مي گردد ايجاد بوي متفاوتي خواهد کرد. با اين عمل گزینش بهتري خواهيد کرد. همچين بيش از 3 رایحه را هم‌زمان آزمون نکنيد زیرا بيني شما ديگر توان تشخيص نخواهد داشت.
 
در دنیای مُد، بو و اودکلن هم مثل رخت و خرقه و کفش و کلاه و . . . سال به سال، جدید می گردد البته هر عطری برای هر سن وهرموقعیتی مطلوب وجود ندارد.
 
از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که بو سنگینی دارا‌هستند، ترجیحا در محافل قانونی استعمال نمائید. مدام بهتر میباشد که در مکان‌های قانونی از عطر‌های تلخ، گرم، شیرین و تند به کار گیری فرمائید.
 
در ایجاد عطرهای تلخ معمولا از اسانس‌هایی مانند ریشه درختان و چاشنی‌های تند شرقی به کارگیری میکنند. عطرهای شیرین و گرم هم عطرهایی می‌باشند که از عطر و مزه شکلات و میوه‌های تابستانی برخوردارند.
 
از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو ترجیحا در محافل صمیمانه و صمیمی استعمال فرمایید. مدام بهتر میباشد که در محافل از صمیم قلب و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استعمال فرمائید.
 
بو سرد به عطری میگویند که احساس خنکی و طراوت را القا ‌نماید. استشمام این عطرها معمولا سبب ساز می شود که مزهِ میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه را به خیال بیاوریم.
 
بو ترش به عطری می گویند که مزه مرکبات را به خیال بیاورد. عطرهای ترش نیز القاکننده احساس تازگی و شادمانی‌اند.
 
عطرهای سرد و ترش سبب ساز متانت روحی و رفع خستگی نیز می گردند. لابد چشم‌اید که در باشگاه‌های ورزشی، هوای باطن باشگاه را معمولا با عطر‌های سرد و ترش مطبوع میکنند. عطرهایی با مزه گل‌های وحشی میتوانند احساس صمیمیت بیشتری به فضا القا نمایند.
 
همان گونه که در دعوا رنگ‌ها، از رنگ سال و رنگ فصل برایتان گفتیم؛ در مشاجره عطرها هم بایستی از رایحه سال و رایحه فصل سخن کنیم. طبیعتا عطرهایی که بهتر میباشد در روزهای گرم و آفتابی استعمال ‌شوند، با عطرهایی که مطلوب روزهای سرد فصل زمستان‌اند، یکسان نیستند.
 
در بهار از عطرهای ملایم به کارگیری فرمائید. عطرهای ملایم و بهاری را معمولا از گل‌های بنفشه، تمشک و مگنولیا میگیرند.
 
در روزهای گرم فصل‌تابستان برای ماندگاری بوی رایحه می بایست به دفعات بیشتری از آن به کارگیری فرمائید. با این اکانت، بهتر میباشد که در فصل گرم از عطری به کار گیری نمائید که ماندگاری بیشتری داشته باشد.
 
در فصل گرم، به کارگیری از بو‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند میباشد. به کار گیری از عطر های خنک و ترش در تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیانتان منتقل می‌نماید و درنتیجه از شم ِ‌گرمای گوشه و کنار می‌کاهد تا به یک احساس تعادل دمایی برسید.
 
ماندگاری عطرها در هوای سرد بیش تر میباشد. یعنی در فصل پاییز و فصل‌زمستان با اعتنا به دمای ذیل هوا، الکل مو جود در رایحه دیرتر تبخیر میشود. در فصل‌های سرد سال، بهتر میباشد از عطر‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ به کار گیری فرمائید.
 
در حالتی‌که پوست‌تان چرب میباشد، شادمان باشید زیرا دوام و ماندگاری عطرها بر روی پوست‌های چرب و تیره اضافه میباشد. البته رایحه برای پوست‌های پر‌نور و کم آب، در حکم یک مرطوب‌کننده میباشد و دوام متعددی روی این پوست‌ها ندارد.
 
در‌حالتی که پوست‌تان پر‌نور و کم آب میباشد و میخواهید ماندگاری عطرتان طولانی تر شود، بهتر میباشد پیش از به کار گیری از بو، از لوسیون‌های مرطوب کننده سوای عطر استعمال نمایید.
 
از زمانه‌های قبل، این اعتقاد همچنان پابرجاست که رایحه و اودکلن را بایستی به پوست جلوی گردن و یا این که به مچ دست زد. حقیقت این میباشد که زدن رایحه بر روی محل نبض‌ها (مانند: مچ‌دست، مچ پا، پشت زانوها و نبض گردن) سبب ساز متصاعد شدن عطر رایحه گردیده و کلا خوشایند میباشد ولی پزشکان سفارش مینمایند به گردنتان بو نزنید به این دلیل که این فعالیت، احتمال بیماری‌های پوستی را در‌این منطقه ارتقا می دهد.
 
یک سری نکته حائض اهمیت در رابطه روش به کار گیری از عطرها
 
رایحه را در نقاط نبض دار تن به کار گیری کنيد. نقاطي که جريان خون قوي بر پوست گرمتر از ديگر نقاط مي باشد مانند; مچ دست و پشت گوش و قفسه سينه و گردن و درون آرنج ها
 
بو را بصورت چندلايه به کار گیری کنيد. تا ماندگاري آن افزايش يابد.
 
بعداز 3تا4 ساعت معمولا بايد مجددا به خودتان بو بزنيد
 
  رایحه را در هوا روبروي خویش اسپري کرده و از آن عبور کنيد با اين فعالیت بو به صورت يکنواخت روي تن مي نشيند.

بو زمستانی معمولاً بو های گرم و دل‌چسب

 

 
بو زمستانی معمولاً بو های گرم و دل‌چسبی دارا هستند و در کلکسیونی که هم در حال حاضر می خواهیم به شما معرفی کنیم با عطرهایی آشنا خواهید شد که علاوه بر این خصوصیات قرار میباشد احساس های فرح بخش و شعف آفرینی را هم در شما زنده نمایند تا بتوانید از بند حزن ناخواسته ی روزهای سرد و آفتاب معدود جان فصل زمستان عبور نمایید.
 
اودکلن‌هایی که در‌این کالکشن بو زمستانی مردانه به شما معرفی خوا‌هیم کرد عطرهایی میباشد که در آنها عصاره ی رز سیاه، مزه دریاهای پر نمک و گرم و نت هایی از میوه های زمستانی را احساس خواهید کرد. یعنی تجمع تمامی ی چیزهایی که قرار میباشد در شما شم فوق العاده ای از سپری کردن ساعاتی دل‌چسب در روزهای کوتاه فصل‌زمستان را تولید نماید تا به ندرت به فصل بهار گرم و بلند برسید.
 
بو زمستانی
عصاره ی رز سیاه
به صورت معمول گل رز یکی شالوده های بو زمستانی برای بانوان میباشد. ولی بعضا از شرکت ها از عصاره ی رز سیاه برای تولید کناره های بسیار دقیق در عطرهای مردانه نیز به کار گیری میکنند. بو و مزه رز سیاه گرم، عمیق و بسیار آهسته میباشد و استعمال از آن در عطرهای مردانه آن‌ها‌را بسیار متمایز و ولی جالب خواهد کرد.
 
یکی شایسته ترین عطرهایی که از عطر ی رز سیاه به شیوه هنرمندانه ای به کار گیری نموده است اودکلن Chanel Egoiste میباشد. مزه رز سیاه در‌این اودکلن آن را یک رایحه به یادماندنی و بی نیاز نموده است.
 
 
 
 
ادو تویلت شنل Egoiste
بها برای شما: ۱٬۴۱۹٬۰۰۰ تومان
مشاهده کالا و خرید
خرید این بو
در‌حالتی که می خواهید به مرد موردعلاقه‌ی خویش حس گرمای حضور در یک ضیافت لاکچری را بدهید می توانید از در میان اودکلن های زمستانی Chanel Egoiste را تعیین نمائید تا وی هم‌زمان با این شم، مزه یک بو سنتی و اصیل را حس کرده و از آن لذت پیروز شود.
 
5 بو مردانه خوشبو و ارزان که می بایست آن‌ها را بشناسیدمشاهده
پررنگ کردن رایحه آهسته و گرم گل رز سیاه با افزودن یادداشت هایی از  مزه تند دارچین، طراوت گل های فصل بهار نارنج و گشنیز، احساس گرمای چوب کفش تابستانی و وانیل. آیا میتوانید تمامی ی این ها را در کنار هم فکر کنید و در خیالتان عطر بکشید؟
 
Lumiere Noire Poul Homme
کلیه ی این ها در اودکلن Lumiere Noire Poul Homme گرد آمده میباشد. مخلوط نخبه ای از تمامی چیز، از رایحه مخملی رز سیاه گرفته تا مزه تند دارچین، پاتوژن سبز و زیره ی سیاه.
 

گردشگری یا این که توریسم عطریات؟

 

 
گردشگری یا این که توریسم عطریات؟! آری، چنین مفهومی هم موجود است. ممکن میباشد پاره ای خیره کننده و غریب به لحاظ بیاید؛ البته اشخاص بخش اعظمی از سرتاسر عالم می‌باشند که سالیان میباشد از این جور گردشگری، لذت میبرند! در شرایطی که به عطرها علاقمند میباشید، نهایی گرایشات عطری را دنبال می‌کنید، و دوستانتان شمارا "روانی رایحه" خطاب می‌نمایند؛ این گونه گردشگری، برایتان مطلوب میباشد!
خیره کننده وجود ندارد که دستکم در اروپا، توریسم عطریات، بر مهدِ این هنر، یعنی شهرِ گراس در فرانسه، متمرکز میباشد. گراس، دقیقا یک شهر کوچک مدیترانه ای در مرزوبوم فرانسه می‌باشد.
 
ولی هنگامی حرف از رایحه می گردد، او‌لین مکانی که به ذهنمان می‌رسد، گراس میباشد. این مکان با اقلیم مدیترانه ای، به متخصصان عطرهای نفیس امداد میرساند تا پرکاربرد ترین ترکیبات گیاهی عطریات را، در‌این حیطه رشد داده و عصاره گیری کنند. از گزاره این گیاهان، می شود به یاسمن، اسطخودوس، رز، گل ابریشم و بخش اعظمی دیگر، اشاره کرد.
 
صنعت بو گراس، مشتمل بر بیشتراز 60 کمپانی در موضوع عطریات است و فقط در حوزه‌ ساخت رایحه، بیشتراز 3500 کارمند دارااست. به خیال و خاطر داشته باشید که بعضا از دارای اسم و رسم ترین نوز های دنیا، رشته خویش را از این مکان مقدمه کرده اند؛ پس توان و جذابیت این محل را دست‌کم نگیرید!
 
 
 
آیا می دانستید که حدودا دو سوم بو های طبیعی برای عطرها و همینطور عصاره های طبیعی برای صنعت طعام در فرانسه، در گراس ساخت میگردد؟ این فرمان، به معنای بیش تر از 600 میلیون دلار درآمد در سال میباشد!
 
این شهر را بعنوانِ مقصدِ هجرت خویش در دنیاِ عطرها، تعیین نمائید و خواهید روءیت کرد که مجال گام زدن در تعداد متعددی موزه عطریات برایتان آماده میشود، و میتوانید از تورهای گروهی که به وسیله بعضی از پر اسم و رسم ترین منزل های رایحه دنیا، برگذار میگردد، لذت ببرید! در گراس می‌توانید در باب راه‌های متفاوت عصاره گیری از ترکیبات عطرها، مورخ صنعت عطرسازی، و بعضا از سر و رازهایی که فقط درین حوزه‌، از نسلی به نسل دیگر انتقال داده شده‌است مطلع گردید.
 
در گراس می‌توانید از سه کمپانی عصاره گیری؛ فراگونارد، مولینارد، و گالیمارد، بازدید نمایید. کارگاه های آنان، مدام برای بازدیدکنندگان همگانی حاضر و مهیا می‌باشند و در آنجا میتوانید با نحوه های امروزی ایجاد رایحه، و همینطور تکنیک های سنتی که قرنها میباشد برای عطرسازی استعمال میگردند، آشنا گردید.
 
 
 
جشنوارهِ یاسمن، یکی معروف ترین مناسبت ها، در گراس میباشد و هر سال، در اولِ ماه آگوست برگذار می‌گردد و هوا داران عطرها و متخصصان این صنعت را از سرتاسر دنیا، گرد هم می‌آورد. این جشنواره برای اولی توشه در سال 1946 برگذار شد. درصورتی که دوست دارید در مورخ عطرها غرق گردید، این جشنواره را از دست ندهید؛ به این دلیل‌که مملو از انرژی مثبت و خاطرات فراموش نشدنی خواهد بود.
 
طی این جشنواره، خانم های برنا و قشنگ از روی سکوهای متحرک منحصر، گل یاسمن به سوی انبوهِ جمعیت پرتاب می‌کنند؛ تمام بخش های این شهر کوچک، با گل یاسمن مرتب شده‌است و کلیه این احساس های خوب، با حریق بازی و موسیقی زنده یاروهمدم میباشد! و دیدنی خیس از کلیه اینکه می‌توانید بوسیله حریق نشان های محلی و امکانات آن‌ها، دوشِ آبِ معطر گردیده با عصاره یاسمن بگیرید!
 
هوا داران عطرها، دلداده این شهرِ مسحور کننده می‌شوند! گراس جایی میباشد که می‌توانند، مهدِ عطرها را لمس نموده و نظاره گر سوله هایی باشند که گام های نخستین برای تولید دارای شهرت ترین عطرهای عالم را بر می دارا‌هستند! علاوه بر مناسبت های بی شماری که مربوط به عطرها می‌باشند، بازدیدهای گروهی، و زمان خلق و خوی کردنِ رایحهِ خودتان، جذابیت های دیگری همچون بازی "اودوراما" نیز، موجود است. حدس بزنید این بازی چه بو ای دارااست؟! بازدید از گراس، بی تردید منجر می‌گردد با اشتیاقی بی حد و مرز، جلوی چشمانِ تمام دوستانتان، به ماجراجویی بپردازید!
 
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد